طرح شهید همت در جهت ارتقا صلاحیت حرفه‌ای آموزگاران بود

تهران (پانا) - کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی منطقه ۱۸ ضمن پایان یافتن دوره آموزشی طرح شهید همت برای ۱۲۰ آموزگار، این طرح را درجهت ارتقا صلاحیت حرفه‌ای آموزگاران دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۴۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید همت در جهت ارتقا صلاحیت حرفه‌ای آموزگاران بود

راحله حیدری درباره دوره آموزشی طرح شهید همت در گفت و گو با پانا گفت: «توانمندسازی نیروی انسانی، بنیادی ترین عنصر موفقیت هر سازمان است. نیروی انسانی خوب، جایگاه ویژه‌ای در پیشبرد اهداف هر دستگاه و سازمان دارد به همین سبب سرمایه گذاری برای توانمندسازی، رشد و اعتلای منابع انسانی، موثرترین نوع سرمایه گذاری است.»

حیدری گفت: «در سال های اخیر به علت کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی شاهد تنوع معلم ها بوده ایم که لازم بود جهت هماهنگی آموزش و آشنایی با شیوه های نوین تدریس، آموزش های لازم را ببینند تا دانش آموزان در تمامی نقاط از آموزش های کیفی بهره مند شوند.»

وی افزود: «در سند تحول بنیادین به نقش بی بدیل معلم در آموزش و پرورش اشاره شده است. در ایام شیوع بیماری کرونا همه افراد متوجه شدند که هیچ چیز جایگزین مدرسه و نقش بی بدیل آموزگار نخواهد شد. با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب شاخص های کارایی درونی آموزش و پرورش دوره ابتدایی کشور به خصوص نرخ تکرار پایه در پایه اول ابتدایی، ورود تعداد قابل توجهی معلم جدید از مسیری غیر از دانشگاه فرهنگیان در چند سال اخیر و آثار سوء بیماری کرونا بر کیفیت آموزش و پرورش، لزوم توجه به مقوله توانمندسازی نیروی انسانی را جدی تر از قبل کرده است.»

حیدری ادامه داد: «بنابراین معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در راستای ارتقا کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس به خصوص مدارس دولتی و ذیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، اقدام به اجرای این طرح کرده که مزین به نام شهید حاج ابراهیم همت است و معاونت آموزش ابتدایی منطقه ۱۸ در راستای همین طرح به آموزش تعدادی از آموزگاران خود پرداخت.»

قابل ذکر است کارگاه های آموزشی فوق طی چندین روز متوالی در دروس فارسی، ریاضی، علوم و هدیه های آسمانی در ۶ پایه دوره ابتدایی ارائه شد. مخاطبین به صورت شبکه ای موارد آموخته شده را به سایر آموزگاران ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار