برگزاری دوره توانمند سازی فرهنگیان طرح شهید همت دراستان قزوین

قزوین(پانا) - برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و ارتقا صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی(طرح شهید همت)، در سطح مناطق ۱۴ گانه استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره توانمند سازی فرهنگیان طرح شهید همت دراستان قزوین

سید یدالله حسینی، معاون آموزش ابتدایی استان قزوین گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و توانمندسازی و ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی(طرح سردار شهید حاج محمد ابراهیم همت) برگزاری کارگاه های آموزشی در پنج محور فارسی اول، فارسی دوم و سوم، ریاضی چهارم و ریاضی پنجم و ششم و سواد دیجیتال، در سطح استان به اتمام رسید.

وی افزود: مرحله اول توانمندسازی و تربیت مربی راهبران منطقه ای با حضور ۲۴۰ نفر مربی راهبر در استان برگزار شد و مرحله دوم توانمندسازی در سطح مناطق، با حضور ۲ هزار و ۲۴۰ آموزگار از اسفندماه ۱۴۰۱ شروع شد و این فرایند همچنان با حضور معلمان مشمول تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی استان تصریح کرد: در این مرحله، مربی - راهبران منطقه ای، با استفاده از روش های آموزشی متناظر استانی به آموزش معلمان زیر گروه خود خواهند پرداخت و با در اختیار گذاشتن فیلم های آموزشی دوره کشوری به تشکیل کارگاه های بحث و رفع اشکال اقدام می کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: از مهمترین عوامل اجرای این طرح توانایی و قدرت شبکه سازی و پویا نگه داشتن شبکه در سطح استان، منطقه و مدرسه است و کلید موفقیت آن، نحوه تعامل مستمر و عالمانه این حلقه ها و جلوگیری از سستی و ضعف در ارتباط عمودی و افقی حلقه ها است.

وی یادآور شد: به منظور حصول اطمینان از اجرای کمی و کیفی دوره توانمندسازی در سطح مناطق ۱۴ گانه، معاونت آموزش ابتدایی اداره کل،با همکاری ناظران و سرگروه های آموزشی استان، به رصد نحوه و چگونگی اجرای دوره در سطح مناطق خواهند پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار