رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد؛

فرونشست زمین از مشکلات منطقه 18 شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه فرونشست یکی از مشکلات منطقه ۱۸ است، گفت برای جلوگیری از ایجاد فرونشست‌ها، تغذیه مصنوعی آبخوان ها توسط دولت مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری نیز همراهی کند.

کد مطلب: ۱۳۷۴۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فرونشست زمین از مشکلات منطقه 18 شهرداری تهران

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، جعفر بندی شربیانی عضو هیات رئیسه شورا هم ضمن تقدیر از تلاش های شهردار منطقه ۱۸، گفت: در بازدیدی که هفته گذشته از منطقه داشتم، مواردی مطرح شد که نیاز به هم افزایی شهرداری این منطقه دارد.

وی افزود: یکی از مطالبات مردمی منطقه ۱۸ تکمیل بزرگراه شهید بروجردی بود که قطعه اول آن به طول چهار کیلومتر و قطعه دوم آن به طول یک کیلومتر در حال اجراست و پیشرفت ۹۰ درصدی دارد. امیدواریم تیرماه به بهره برداری برسد؛ ساخت ۶ هکتار فضای سبز در این مسیر و جمع آوری آب های سطحی مسیر و هدایت به رودخانه کن قابل تقدیر است.

شربیانی با بیان اینکه سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان برای رفع معارضین اختصاص یافته و امسال نیز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: حل و فصل مشکلات محله مسلمین نیز از اقدامات قابل تقدیری بود که امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه فرونشست یکی از مشکلات منطقه ۱۸ است، گفت: برای جلوگیری از ایجاد فرونشست‌ها، تغذیه مصنوعی آبخوان ها توسط دولت مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری نیز همراهی کند.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا با بیان اینکه پیام مردم و معتمدین محلی از فعالیت های شهردار منطقه ۱۸ را اعلام می کنم، یادآور شد: این اقدامات باعث سربلندی شهرداری تهران در منطقه ۱۸ شد که جای تقدیر دارد.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با بیان اینکه نباید در زمین های مرغوب شهر، شادآباد دیگری ایجاد شود، گفت: گسترده ترین تخریب ساخت و ساز غیرمجاز به صورت شجاعانه در منطقه ۱۸ انجام شد اما اگر چشم روی هم گذاشته شود شبانه تخلیه مصالح صورت می گیرد.

وی ادامه داد: پنجشنبه هفته گذشته در گلاب دره بناهایی در یک شب و دو شب و یک هفته، ۱۰ طبقه ساختمان ساخته می شود و سوال من این است که شهردار منطقه کجاست؟ این ساختمان ها جلوی چشم مردم است و آنها نیز تعجب می کنند. تقاضای من این است که معاون شهردار مسئله را پیگیری کند.

پرویز سروری نایب رئیس شورا با اشاره به اختلافات شهرداری و راه آهن در خصوص پیاده راه حضرت زهرا(س)، گفت: بسیار خرسندیم که شهردار تهران و وزیر راه بالاخره گره پلاک های اطراف راه آهن را باز کردند و امیدواریم مشکل حریم نیز برطرف شود.

وی اضافه کرد: یکی از آرزوهای ما این بود که مشکل قدیمی مردم در منطقه حل شود که با پیگیری های صورت گرفته این مشکل حل شد و جای تقدیر دارد.

شهردار منطقه ۱۸ در ادامه در پاسخ به سوالات اعضای شورا، گفت: بالغ بر پنج تا شش ملک از معارضین بزرگراه شهید بروجردی در حال تخلیه است و تحویل داده خواهد شد؛ برای قطعه دوم نیز ۶ معارض داریم که چندین جلسه برگزار کرده ایم و با جدیت موضوع را دنبال می کنیم.

محمدجواد خسروی با بیان اینکه از سال قبل ساخت سه سرای محله را آغاز کرده ایم، یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته در این زمینه، ۱۸ محله ما در حال حاضر سرا دارد.

وی با بیان اینکه باغ ایتالیایی کاربری خاصی ندارد، گفت: وسعت این زمین ۵۰ هزار متر مربع است که سطح اشغال آن هفت هزار متر مربع است و اگر مالک برای پروانه ساخت اقدام کند، پروانه دو طبقه در این سطح اشغال صادر خواهد شد.

خسروی با اعلام اینکه منطقه ۱۸ بالغ بر یک میلیون متر مربع رأی کمیسیون ماده هفت را اخذ کرده است، تصریح کرد: در صیانت از کاربری باغ ایتالیایی با قوت ایستاده ایم و اجازه تغییر کاربری را نخواهیم داد.

شهردار منطقه ۱۸ گفت: کمیسیون ماده پنج کار بزرگی در حق منطقه کرد و مشکل باغ بودن یا نبودن ۶۰۰ پلاک ساخته شده در ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته در این دوره برطرف شد.

وی با بیان اینکه قرار بر این شد که بخش عمده ای از شن چاله ها به عنوان سهم شهرداری در نظر گرفته شود، اظهار کرد: امروز جلسه ای برای تعیین تکلیف شن چاله ها برگزار خواهد شد؛ برای تعیین تکلیف ۱۰۰ هکتار باقی مانده از شن چاله ها نیز ده ها جلسه برگزار کردیم و اگر به نتیجه برسیم در مجموع مشکل ۲۱۶ هکتار از زمین های شن چاله ها برطرف خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار