انتقاد چمران از حذف مدیریت یکپارچه شهری در برنامه هفتم توسعه

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت انتظار این بود که در برنامه هفتم، مدیریت یکپارچه شهری لحاظ می‌شد اما حذف شد و این نشان می‌دهد که عزمی برای این کار وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد چمران از حذف مدیریت یکپارچه شهری در برنامه هفتم توسعه

مهدی چمران ضمن گلایمندی از سازمان برنامه و بودجه در تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: هرچه کار بر عهده شهرداری بود به وزارت مسکن و شهرسازی و دیگر بخش ها از جمله کمیسیون ماده پنج و ۱۰۰ سپرده می شود و نمی دانیم این اتفاق چه دردی را دوا می کند؛ خوشبختانه دولت آقای رئیسی ساعت‌ها بحث و بررسی انجام داد و بخش عمده ای از مشکلات را برطرف کرد و یک یا دو مورد باقی مانده که باید حل شود.

وی افزود: آینده نگری حضرت امام (ره) که تأکید داشتند باید کار مردم را به مردم بسپارند، بسیار مثبت بود اما در نهایت یک یا دو مورد از ۲۳ امر را به شهرداری سپردند؛ دولت به اندازه کافی بزرگ و سنگین است و نباید سنگین تر شود چراکه منجر به کند شدن امور خواهد شد.

چمران تأکید کرد: سازمان شهرداری‌ها، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی هریک سخنی را مطرح می‌کنند و با این اتفاقات به جایی نمی رسیم؛ اگر تجربه سایر کشورها را قبول نداریم تجربه خودمان را که قبول داریم؛ به دولت هشدار می دهم که با چشم باز تصمیم بگیرد و کاری نکند که مردم مقابل دولت قرار بگیرند.

وی با اشاره به بهره مندی هیات دولت از وجود شهردار تهران و دفاع از اختیارات مدیریت شهری و جلوگیری از واگذاری مسئولیت‌ها به دیگر نهادها، اظهار کرد: امیدواریم وضعیت مناسب تری را در برنامه هفتم توسعه شاهد باشیم. انتظار داشتیم در برنامه هفتم، مدیریت یکپارچه شهری لحاظ می شد اما حذف شد و این نشان می دهد که عزمی برای این کار وجود ندارد؛ ما طلبکاریم و حالا می بینیم که بدهکار هم هستیم و امیدواریم اصلاحات صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار