در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران صورت گرفت:

برگزاری کارگاه آموزش خبرنویسی در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی

تهران (پانا) - کارگاه آموزش خبرنویسی با محوریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، تهیه خبر و گزارش متنی و تصویری با مشارکت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اداره کل شهرستان‌های استان‌تهران و سرپرستی خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان‌تهران، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزش خبرنویسی  در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی

در کارگاه آموزش خبرنویسی ویژه کارشناسان و کارشناس مسئولان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌ تهران، سمیه‌ نیک‌فکر‌، سرپرست خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان‌ تهران، به تشریح اصول خبرنویسی و گزارش‌نویسی، مراحل تنظیم خبر، عناصر خبر، شرح ارزش های خبری، مفاهیم اساسی خبر و سبک‌های خبری، در راستای گسترش همکاری‌ها، ارتباطات و تعاملات اداری، برای رابطین ادارات، در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی پرداخت.

سمیه‌ نیک‌فکر، مدرس کارگاه ضمن اشاره به اهمیت انعکاس دستاوردهای ادارت و فعالیت های انجام شده، بیان کرد: فعالیت رسانه‌ای و خبرنگاری، ماموریتی حائز اهمیت و تاثیرگذار در جامعه است و قلم رسانه نفوذ اجتماعی و ارزش بسیار والایی دارد.

سرپرست خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان‌تهران، رسانه را ابزاری قدرتمند در راستای تبیین مسائل مهم نامید و تصریح کرد: افرادی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند، وظیفه دارند از اتفاقات و رویدادهای مهم درک صحیحی برای مخاطبین ایجاد کنند. پیش از انتشار خبر می‌بایست صحت و سقم اخبار سنجیده شود و اخبار با آگاهی کامل منتشر شوند چرا که یکی از ابزارهای ارزشمند و مهم خبرنگاری، هوش و حرکت به هنگام در مواجهه با رویدادها است.

وی بر رسالت اطلاع‌رسانی و تشریح وقایع توسط خبرنگاران و رابطین حوزه اطلاع رسانی، تاکید کرد و گفت: افرادی که آموزش اصولی می‌بینند موظف هستند، به تهیه اخبار صحیح از رویدادها بعنوان ماموریتی اصیل و اجتماعی بنگرند و صداقت و امانت‌داری در فعالیت‌های رسانه‌ای را از جمله اصول اخلاقی در مسیر ترقی و رشد فعالیت‌های رسانه‌ای خود قرار دهند.

شایان ذکر است، این کارگاه با رویکرد گفت‌وگو محور و مشارکت اعضای کارگاه در مباحث، برگزار و مباحث انواع لیدها و تیترهای خبری و روش‌های تنظیم متن خبر، مطرح شد؛ همچنین تارنماهای خبری وزارت آموزش و پرورش، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای کشوری و استانی نیز از منظر تیترزنی، ویژگی لیدها، بدنه‌ی خبرها، نقل‌قول‌های مستقیم و غیرمستقیم و سایر متغیرهای خبرنویسی، مطالبی بیان و در اهمیت رعایت آیین نگارش، ویرایش و ویراستاری در رسانه عنوان شد.

خبرنگار: راضیه‌یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار