با سرمایه 400 میلیون تومانی چه خودرویی می‌توان خرید؟

تهران (پانا) - در شرایطی که این روزها قیمت خودرو به دلیل اخبار احیای برجام و ثبات حدودی قیمت دلار نوسان زیادی را تجربه نکرده است اما با سرمایه 400 میلیون تومان خودروهای دست‌دومی می‌توان خرید که کارکردی بیش از 70 هزار کیلومتر داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۷۴۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
با سرمایه 400 میلیون تومانی چه خودرویی می‌توان خرید؟

اگر درگذشته قیمت خودرو سالیانه افزایش داشت، نوسانات تغییر قیمت خودرو به افزایش ماهیانه رسیده است. به‌گونه‌ای که در ماه‌های اخیر و حتی کاهش قیمت دلار یا زمزمه‌های احیای برجام هم نتوانست بازار خودرو را به ثبات برساند.

با شروع سال جدید خودروهای داخلی با افزایش عجیب قیمت خودرو همراه بودند. در گزارشی که پانا در فروردین 1402 کار کرده بود ، با بررسی نموداری قیمت چهار خودروی پرطرفدار داخلی نشان داد که چگونه این خودروها در فاصله زمانی هفته دوم اسفند 1401 با جهش ناگهانی قیمت روبرو شدند اما اواخر اسفندماه با اعلام خبر توافق و آشتی دوباره ایران و عربستان قیمت خودرو به تاسی از بازار ارز در یک روند کاهشی قرار گرفت.

مجدد با شروع سال جدید و اعلام افزایش قیمت خودروی کارخانه‌ای از سوی شورای رقابت روند افزایشی خودرو آغاز شد. این روزها بازار معاملات خودرو چندان بی‌تأثیر از خبرهای احیای برجام و ثبات بازار ارز نبوده و خودروهای داخلی تغییر قیمتی را ثبت نکرده‌اند، البته ناگفته نماند که خودروهای خارجی تا حدودی با کاهش قیمت روبه‌رو شده‌اند.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که با سرمایه 400 میلیون تومانی خودروهایی مانند پژو 206، پژو پارس، ام‌وی‌ام، سمند، کوییک، رانا و رنو می‌توان خرید اما با کارکردی بالای 70 هزار کیلومتر که برای یک خودروی دست‌دوم متوسط عدد بالایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار