منتخب کشوری المپیاد ریاضی و فناوری نانو مدرسه شهدای مدافع حرم ملارد:

تفاوت افراد بااستعداد و افراد موفق در میزان تلاش آنان برای رسیدن به هدف است

ملارد( پانا) - دانش‌آموز راه یافته به مرحله کشوری در دو رشته المپیاد ریاضی و علوم فناوری نانو دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد، تفاوت بین افراد بااستعداد و افراد موفق را در میزان تلاش آن‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۴۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تفاوت افراد بااستعداد و افراد موفق در میزان تلاش آنان برای رسیدن به هدف است

بهار کشتکار ذوالقدر، متولد ۱۳۸۶ دانش‌آموز پایه دهم تجربی دبیرستان‌فرزانگان شهدای مدافع‌حرم ملارد، نوجوان موفق و توانمند و راه یافته به مرحله اول المپیاد ریاضی و فناوری نانو کشوری در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:«من از اول ابتدایی خیلی به مطالعه کتاب‌های علمی علاقه داشتم و به یاد دارم هر مسابقه و موقعیت علمی که بود من اولین نفر پیش‌قدم می‌شدم‌. اوایل بدون برنامه‌ریزی مطالعه می‌کردم، به قدری در مجله‌ها و یا کتاب‌های علمی غرق می‌شدم که از اطراف بی‌خبر بودم و گذر زمان را احساس نمی‌کردم.»

این نوجوان شانزده ساله در ادامه افزود:«به مرور اهدافم بزرگ‌تر شدند و سعی کردم زمان مطالعه‌ام را با برنامه‌ریزی مرتبط کنم که تلاشم برای رسیدن به هدف بزرگم کافی باشد. من در المپیاد در دو رشته ریاضی و علوم فناوری نانو شرکت کردم و تمام تلاشم را کردم و خدا را سپاس می‌گویم که در هر دو رشته پذیرفته شدم.»

این دانش‌آموز موفق بیان کرد:«برای موفقیت راز پیچیده‌ای وجود ندارد، فقط باید سخت‌کوشید و این‌که از شکست‌ها باید درس گرفت. مطمئنا تلاش و کوشش بیشتر امروز، سازنده فردای متفاوت ماست. چرا که من معتقدم موفقیت، کم‌ و بیش در دسترس همه وجود دارد، ولی دامنه موفقیت در افراد، بستگی به نوع عملکرد آن‌‌ها دارد.»

وی درباره افراد مؤثر و مهم زندگی خود این چنین گفت: «تاثیرگذارترین فرد در زندگی من مادربزرگ مهربانم است. او با تجربیات خود، مرا در این مسیر راهنمایی و تشویق کرد، تا این راه را، تا پایان و با انگیزه بروم. بدون شک جایگاه امروزم را مدیون و مرهون راهنمایی‌ها و دعاهای خیرش هستم. همچنین پدرومادرم که همیشه همراه و مشوق همیشگی من هستند.»

کشتکار تصریح کرد:« به نظر من تلاش و پشتکار، همواره کلید طلایی رسیدن به موفقیت است. اگر کسی هدف داشته باشد، باید برای هدف خود بی‌وقفه بجنگد و سعی کند در آینده، انسان مفیدی، نه تنها برای خانواده بلکه برای جامعه خود باشد و چیزی برای حسرت خوردن باقی نگذارد. زمان به سرعت می‌گذرد، به همین دلیل باید از وقت، به بهترین نحو ممکن، استفاده کرد.»

وی در پایان خطاب به جوانان و نوجوانان گفت:«امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور جوانان و نوجوانان کشورم، کتاب‌های علمی را به گوشی‌های همراه ترجیح دهند و این را بدانند که تنها با علم، همه مشکلات حل می‌شود، و این‌که علم مانند نوری در دل تاریکی مشکلات است و با دانش و آگاهی، می‌توان هر کاری که غیرممکن است را ممکن ساخت.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار