‌افتتاح مدرسه 12 کلاسه در ‌منطقه‌ تبادکان

تبادکان (پانا) - دبیرستان ۱۲ کلاس نیره سادات کاظم‌زاده در شهر مهرگان با حضور خیّر و مسئوان معاون استاندار و فرماندار مشهد افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
‌افتتاح مدرسه 12 کلاسه در ‌منطقه‌ تبادکان

محمدحسین عبداللهی مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان در خراسان رضوی اظهار کرد: امروز دبیرستان ۱۲کلاس نیره سادات کاظم زاده در شهر مهرگان با حضور خیّر و مسئولین معاون استاندار و فرماندار مشهد افتتاح شد.

وی ادامه داد: هزینه ساخت این مدرسه که در زمینی به مساحت ۴ هزار متر با دو هزار متر زیربنا ساخته شده است ۲۰ میلیارد تومان شده است که زمین این مدرسه را اداره مسکن و شهرسازی تامین کرد و ۲۰ درصد هزینه ساخت را هم دولت داده است ، ۸۰ درصد هزینه ساخت این مدرسه توسط خانواده پورفخاریان به یاد و نام مادرشان اهدا شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان تصریح کرد: هم اکنون به دلیل این که منطقه آموزش و پرورش تبادکان به عنوان بزرگترین منطقه آموزش پرورش کشور در حاشیه شهر مشهد قرار دارد و بیشتر حاشیه شهر مشهد مربوط به این منطقه است، جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار دانش آموز در این منطقه مشغول به تحصیل هستند.

مدیرآموزش و پرورش منطقه تبادکان گفت: باید تا ابتدای مهر حداقل ۲۰۰ کلاس آماده کنیم و گرنه مجبور به استفاده از کلاس های کانسکی می شویم و یا مدارس دو شیفت را به سه شیفت تغییر دهیم.

عبداللهی با بیان این که ۳۳ درصد از اتباع استان در این منطقه زندگی می کنند، عنوان کرد: منطقه تبادکان ۱۱ درصد جمعیت دانش آموزی استان را دارد با توجه این جمعیت گسترده و با وجود این که کارهای بزرگی در این منطقه انجام شده است، در حال حاضر کمترین سرانه فضای آموزشی و ورزشی کشور را دارد.

وی افزود: متوسط سرانه آموزشی استان ۴/۳ است، سرانه آموزشی منطقه ۱/۸ است که با توجه به پیگیری انجام شده و حسن نیت مسئولین ۵۱ پروژه را در این منطقه در دست احداث داریم، در اسفند با حضور امام جمعه مشهد کلنگ احداث و تجهیز ۱۵۰ کلاس درس با مشارکت بنیاد علوی در حاشیه شهر زده شد که از این ۱۵۰ کلاس، هشت واحد با ۶۳ کلاس درس به منطقه تبادکان اختصاص یافت و در دست احداث است.

عبداللهی با اشاره به روستاهای پراکنده اطراف مشهد بیان کرد: هنوز کلاس درس کانسکی داریم. هنوز مدارسی داریم که نیاز به دیوارکشی دارد. بعضی از مدارس محوطه شان خاکی است و ما دنبال این هستیم این مشکلات را حل کنیم و دست خیرین را برای حل این مشکلات به گرمی می فشاریم.

وی در خصوص دانش آموزان اتباع گفت: اتباع میهمان ما هستند،۳۳ درصد اتباع تحصیل می کنند. برخی از مدارس این منطقه بالغ بر ۸۰ درصد دانش آموزانشان اتباع هستند،خوشبختانه از طریق نهادهای بین المللی هم کمک هایی جذب شده است. در حال حاضر دو مدرسه ۱۲ کلاسه با ۲۴ کلاس درس و ۲۴ میلیارد اعتبار در دست احداث است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار