در برنامه رادیویی سلام اصفهان مطرح شد؛

توضیحات مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص آغاز ثبت نام مدارس

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، ضمن تبریک فراررسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر از آغاز امتحانات نیمسال دوم دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد حوزه آزمون نهایی در استان اصفهان وجود دارد که آزمون در آن‌ها با رعایت ضوابط و شرایط ویژه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۴۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص آغاز ثبت نام مدارس

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهانمحمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با برنامه رادیویی سلام اصفهان ضمن تبریک فراررسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر از آغاز امتحانات نیمسال دوم دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: ۲۸۶ حوزه آزمون نهایی در استان اصفهان وجود دارد که آزمون در آن‌ها با رعایت ضوابط و شرایط ویژه برگزار می‌شود.

وی خطاب به اولیای دانش‌آموزان بیان کرد: خانواده‌ها در این ایام باید همراهی ویژه‌ای با دانش‌آموزان داشته باشند و با آرام نگاه داشتن فضای روحی و روانی منزل، زمینه را برای موفقیت آن‌ها در امتحانات پیش‌رو آماده کنند.

ابراهیمی ادامه داد: حضور خانواده‌ها در کنار دانش‌آموزان برای رساندن آن‌ها به محل آزمون ضرورتی ندارد و بهتر است اولیا اجازه دهند خود دانش‌آموز به تنهایی به محل آزمون برود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: دانش‌آموزان از به همراه آوردن وسایل و اقلام اضافی به محل آزمون خودداری کرده و ضوابط درج شده در پشت کارت ورود به جلسه را رعایت کنند.

وی ضوابط آزمون‌های خرداد پایه دوازدهم در سال جاری را ضوابط کنکور سراسری دانست و تصریح کرد: در صورت بروز تخلف در آزمون، شیوه برخورد مانند کنکور سراسری خواهد بود و به همین دلیل لازم است دانش‌آموزان تمام مقررات آزمون را رعایت کنند.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم اذعان کرد: این امتحانات به صورت هماهنگی استانی برگزار می‌شود و به این معنی است که سؤالات آن در استان طراحی شده و برای تمامی نواحی و مناطق ارسال خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: چند امتحان نیز به صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد که سؤالات آن از تهران برای استان و از استان برای تمام نواحی و مناطق ارسال خواهد شد ولی تصحیح برگه‌ها به صورت داخلی و در خود مدرسه انجام می‌شود.

وی با مهم خواندن فرصت خرداد برای دانش‌آموزان در مورد فرآیند ثبت نام برای سال تحصیلی جدید ابراز کرد: ثبت نام دوره ابتدایی از امروز یکم خردادماه آغاز می‌شود و برای تمام پایه‌ها از اول تا دوازدهم توصیه می‌کنیم که ثبت نام در محدوده زندگی انجام شود.

ابراهیمی تصریح کرد: از نظر ما بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه به منزل است تا رفت و آمد کاهش پیدا کند و دانش‌آموز زمان کمتری را در مسیر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: برای ثبت نام در پایه‌های اول، هفتم و دهم حضور ولی دانش‌آموز به همراه خود دانش‌آموز الزامی است، ولی برای دیگر پایه‌ها اگر دانش‌آموز بخواهد در همان مدرسه ثبت نام کند، نیازی به حضور در مدرسه نیست و کادر مدرسه این کار را انجام خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام پایه هفتم از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد و ثبت نام پایه دهم نیز به دلیل نیاز به انتخاب رشته، پس از آماده شدن فرم هدایت تحصیلی انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار