استاندار بوشهر:

توسعه هنرستان‌های فنی و ‌حرفه‌ای و کاردانش در استان بوشهر ضروری است

بوشهر (پانا) - استاندار بوشهر گفت توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت نفت و گاز، انرژی اتمی، ناوبری، مکانیک، آبزی‌پروری، ناوبری دریایی، فرهنگ و هنر در استان ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۷۳۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
توسعه هنرستان‌های فنی و ‌حرفه‌ای و کاردانش در استان بوشهر ضروری است

احمد محمدی زاده در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری، دشمن در صدد بر هم‌زدن آرامش روانی خانواده‌ها و دانش‌آموزان با پخش شایعاتی همچون لو رفتن سوالات، تقلب و ضریب کم امنیت حوزه‌های امتحانی است.

محمدی‌زاده گفت: برای ارتقا امنیت آزمون‌ها، همه۸۶ حوزه امتحانی به دوربین مداربسته و دستگاه‌های سیگنال‌یاب مجهز شده‌اند.

محمدی زاده خاطرنشان کرد: برای برگزاری مطلوب آزمون‌ها، دستگاه‌های اجرایی برق، آب، اورژانس، مخابرات و نیروی انتظامی باید در کنار آموزش و پرورش و با تمام ظرفیت، در خدمت دانش‌آموزان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: کلاس‌های تقویتی، آزمون‌های کیفیت‌بخشی، آزمون‌های شبه نهایی و توزیع رایگان ۴ هزار جلد کتاب کمک درسی با هدف ارتقا آمادگی دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون‌های امتحانات نهایی و کنکور سراسری انجام شده است.

علی موحدی ادامه داد: با انجام تصحیح امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت الکترونیکی در سال جاری در ۶ حوزه تصحیح، زمینه گسترش عدالت آموزشی در امتحانات فراهم شده است.

وی یادآور شد: دانش‌آموزانی که در سال‌های گذشته در امتحانات نهایی شرکت کرده‌اند، نیز می‌توانند با شرکت مجدد در این امتحانات، نمره خود را ترمیم و بهبود ببخشند.

موحدی افزود: در هفته معلم، همایش‌های تجلیل از معلمان نمونه استانی و شهرستانی با همکاری سپاه امام صادق(ع)، فرمانداری، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شورای اسلامی‌ها شهر و روستاها برگزار شد.

وی با اشاره به اجرای قانون رتبه‌بندی پس از ۱۳ سال اظهار کرد: برای تبیین ابعاد مختلف اجرای این قانون و تشریح فرایند رسیدگی به اعتراضات، با استفاده از ظرفیت رسانه ملی، رسانه‌های محلی، شبکه شاد و تربیون‌های نماز جمعه، به فرهنگیان اطلاع‌رسانی انجام شده است.

وی با اشاره به عضویت ۷ هزار فرهنگی بوشهری در کانون بسیج فرهنگیان عنوان کرد: با توجه به ضرورت تفکر بسیجی در تداوم انقلاب اسلامی و تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی، اردوهای بصیرت‌افزایی فرهنگیان بسیجی در تابستان ۱۴۰۲در مشهد مقدس و سفر تربیتی ۲ هزار نفره در اردوگاه سپاه امام صادق(ع) در خان‌زنیان فارس برگزار می‌شود.

موحدی با اشاره به سهم ۳۹ درصدی مدارس شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان گفت: با جذب ۲/۴۲ درصدی دانش‌آموزان در پایه دهم هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در سال تحصیلی جاری، از استان‌های برتر در رشد توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بوده‌ایم.

وی در پایان تاکید کرد: با وجود تقاضای زیاد دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، به دلیل کمبود فضای آموزشی در شهرهای پرجمعیت استان، امکان ارائه خدمات به همه دانش‌آموزان متقاضی وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار