معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری:

برنامه «هویت دختران» با کمک مدارس در دهه کرامت اجرا می‌شود

افزایش جمعیت نیازمند حرکات فرهنگی تاثیرگذار است

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت برنامه‌ای با عنوان «هویت دختران» با کمک مربیان و مسئولان مدارس به مناسبت دهه کرامت و روز دختر اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه «هویت دختران» با کمک مدارس در دهه کرامت اجرا می‌شود

انسیه خزعلی در گردهمایی کارگروه کوثر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اظهار کرد: امروز باید از حالت دفاع خارج شده و مطالبه‌گر باشیم و با برنامه‌های تهاجم فرهنگی غرب که نقشه‌های زیادی برای فاصله انداختن بین زنان و جوانان و خانواده از هویت اصلی خود دارد، مقابله کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جنگ ترکیبی، شناختی و رسانه‌ای، وظیفه زنان را بیشتر کرده و زنان می‌توانند علمدار این حرکت باشند و با مهر و لطافت و ظرافت و با به کار بردن تدبیر رسانه‌ای اثرگذار، دشمن را بر سر جای خود بنشانند.

خزعلی با بیان اینکه بانوان در زمان جنگ، حسرت حضور در میدان نبرد را داشتند اما در پشت جبهه می‌توانستند پشتیبانی‌های موثر و ارزشمند داشته باشند، تصریح کرد: امروز زمانی است که جنگ در داخل خانه و خانواده است و زنان در تیررس دشمن هستند. بنابراین زنان در خط مقدم این جنگ قرار دارند و در این شرایط وظیفه آقایان است که از زنان پشتیبانی و حمایت کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: امیدواریم سلاح‌های روز بتواند صدای ما را به جهان برساند و حقانیت دین ما و تبیین جایگاه زن در نظام اسلامی این قدرت را به ما دهد تا با استفاده از شکل‌های جدید هنری، توفیقات خوبی نصیب ما شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای با عنوان هویت دختران با کمک مربیان و مسئولان مدارس خواهیم داشت، افزود: ویترین دختران نیز این هفته رونمایی می‌شود که شامل پاسخگویی به نیازهای روانشناسی، عاطفی علمی، اجتماعی و... دختران است و خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند دختران خود را به این ویترین بفرستند تا شاهد شکوفایی توانمندی و استعدادهای آن‌ها باشیم.

خزعلی با بیان اینکه شروع جشنواره زن و خانواده را نیز در این هفته اعلام کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین و روشنگری اکنون واجب عینی است تا با تکیه به توانمندی‌های بسیار کشور، بتوانیم مسیر متعالی امام خمینی(ره) و شهدا را ادامه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: یکی از تاسف‌ها این است که با سرعت به سمت پیری جمعیت می‌رویم و باید به فکر آن باشیم. جمعیت جوان و ایده‌گر می‌تواند خلاقیت داشته باشد و لازمه پنجره جوانی جمعیت نیز این است که از 5 تا 6 سالی که پنجره باروری باز است بهره بگیریم.

وی ادامه داد: اعتقاد زیادی به تشویق‌های اقتصادی برای افزایش جمعیت ندارم بلکه باید به دنبال حرکت‌های تاثیرگذار فرهنگی در این حوزه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار