۱۹ خرداد؛ آخرین مهلت استعفای کاندیداهای انتخابات مجلس

طرح «تُما»، توسعه مهارت‌های اجتماعی مربیان، پرکننده بخشی از خلاهای تربیتی است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با ابراز خرسندی از اجرای طرح ابتکاری تُما - توسعه مهارت‌های اجتماعی-  ویژه مربیان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی، برگزاری این دوره‌های آموزشی را از نیازهای ضروری آموزش و پرورش دانست و گفت امروز مربیان و معلمان بیش از پیش نیازمند به‌روزرسانی و شناخت نیازهای جامعه مخاطب خود هستند که آموزش‌های طرح تُما و برنامه‌ریزی که در آن صورت گرفته به خوبی می‌تواند بخشی از خلا موجود را برای مربیان پُر کند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح «تُما»، توسعه مهارت‌های اجتماعی مربیان، پرکننده بخشی از خلاهای تربیتی است

محمد خلیل عسکری، در بازدید از روند اجرای طرح تُما با عنوان توسعه مهارت‌های اجتماعی ویژه مربیان سازمان دانش‌آموزی که در شیراز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اساتید مجرب و بیش از یک هزار مربی در حال برگزاری است در جمع مربیان پیشتاز، گفت: باید روی بازسازی و تجهیز شدن مربیان به ابزارهای نوین تربیتی و آموزشی کارکنیم که آموزش‌های لازم را متناسب با شرایط و نیاز روز جامعه مخاطب خود یعنی دانش‌آموزان ببینند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام سازمان دانش‌آموزی فارس حاصل ایده‌ها و اندیشه‌های نو و خلاقانه تیم جوان و با تدبیر این مجموعه است، افزود: معلمان ما باید بتوانند نیازهای جامعه مخاطب را بر اساس شرایط موجود بشناسند و در راستای پاسخگویی به شبهات و همراه شدن با جامعه دانش‌آموزی تلاش کنند.

وی ادامه داد: همانطور که حضرت آقا فرمودند ما باید آنچنان که بچه‌های خودمان را تربیت می‌کنیم و دغدغه فرزندان خود را داریم، نسبت به تربیت دانش‌آموزان نیز اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش و پرروش فارس، ادامه داد: از شما مربیان عزیز که غالبا هم نیروهای جوان و باانگیزه هستید می‌خواهم تا در این دوره به صورت هدفمند شرکت کنید تا بتوانید علاوه بر فراگیری آموزه‌ها در راستای تربیت مدرسین شایسته نیز موثر باشید.

عسکری با تاکید بر اینکه این دوره برای اولین بار درکشور برگزار می‌شود و سازمان دانش‌آموزی استان فارس مثل همیشه و همانند سایر فعالیت‌ها در این امر پیشگام و پیش قدم است، افزود: «آنچه ما در آن نیازمند تقویت هستیم این است که دانش‌آموزان ما مهارت‌های لازم را خوب فرا گیرند و نیاز است تا مهارت‌های اجتماعی را به آنان آموزش دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش، اصلی‌ترین مولد سرمایه اجتماعی و بزرگترین منبع نیروی انسانی در کشور است، نسبت به آموزش مهارت‌های اجتماعی که اولویت اصلی در زندگی پیش رو است وظیفه داریم و تقاضا می‌کنم که انشالله همه شما مربیان سازمان دانش‌آموزی با توجه به رسالت و ماموریت سازمان دانش‌آموزی در راستای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان بر اساس رویکردهایی که از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌دانید در جهت ساخت آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی تلاش کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار