رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ:

حدود 13 هزار نفر در تصادفات موتورسیکلت‌سواران پایتخت در سال1401 مجروح شدند

تهران (پانا) - رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت حدود 13 هزار نفر در تصادفات موتورسیکلت‌سواران در سال گذشته دچار آسیب‌های جدی جرحی شده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
حدود 13 هزار نفر در تصادفات موتورسیکلت‌سواران پایتخت در سال1401 مجروح شدند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ علی اصغر شریفی در برنامه تلویزیونی با اشاره به طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران پایتخت گفت: کلیه قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل عبور و مرور وسایل نقلیه در مورد موتورسیکلت‌ها نیز صدق می‌کند و تمامی موتور‌سواران ملزم و مجبور به رعایت آنها هستند.

وی در مورد برخی تخلفات موتورسیکلت‌سواران به ویژه در پایتخت گفت: یکی از رایج‌ترین تخلفات این دسته از رانندگان وسایل نقلیه به حرکت در پیاده‌روها مربوط می‌شود که وسیله نقلیه‌ آنها در طرح تشدید برخورد پلیس راهور تهران بزرگ با موتورسواران متخلف توقیف و جریمه خواهد شد.

وی افزود: از دیگر تخلفاتی که در طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف با جریمه و توقیف وسیله نقلیه همراه می‌شود می‌توان به حرکت در خلاف جهت، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار نامتعارف، حرکت نمایشی، حمل یدک، عدم استفاده ازکلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اشاره کرد.

سرهنگ شریفی در ادامه به تخلف پوشش یا مخدوشی پلاک موتورسیلکت‌های پایتخت پرداخت و گفت: مطابق ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در پلاک یا پوشش آن جرم محسوب می‌شود و با آن طبق این ماده برخورد و متخلف آن مجازات خواهد شد. مطابق ماده 720 قانون مجازات اسلامی در خصوص پلاک به سه دسته تقسیم می‌شود که در دسته اول «تغییر در ارقام و مشخصات وسایل نقلیه» مورد توجه قرار گرفته است و در دسته دوم روی «نصب پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگر به روی ارقام و مشخصات وسیله نقلیه خود» تاکید دارد. همچنین دسته سوم به «پلاک تقلبی» مربوط می‌شود که این دسته نیز مطابق همین ماده قانونی جرم محسوب می‌شود و شامل جریمه و مجازات‌ است.

وی افزود: در مجموع هرگونه دستکاری، تغییر و پنهان کردن پلاک و مخدوش کردن ارقام آن جرم محسوب شده و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه این قسمت از برنامه شهر امن به آمار و ارقام تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران پایتخت پرداخت و گفت: 39 درصد از مجموع تصادفات فوتی پایتخت در سال 1401 به موتورسیکلت‌سواران مربوط می‌شود که در این میان 21 نفر ترک نشین و 187 نفر راننده موتورسیکلت‌ها بودند.

وی گفت: اما آمار قابل توجه به 61 درصد باقی‌مانده تصادفات موتور سیکلت‌سواران مربوط می‌شود که نشان می‌دهد حدود 13 هزار نفر در این تصادفات دچار آسیب‌های جدی جرحی شده‌اند. متاسفانه عمده جراحت‌های ایجاد شده برای موتورسیکلت‌سواران پایتخت ازناحیه سر شکل می‌گیرد کهالزام استفاده از کلاه ایمنی را بار دیگر مطرح می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار