ملیکا بهروزی*

برای مادران آینده

روز اول ماه ذی‌القعده، مصادف با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به نام روز دختر نامگذاری شده است. حضرت معصومه (س) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری در شهر مدینه چشم به جهان گشودند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برای مادران آینده

دلیل نام گذاری میلاد حضرت معصومه به عنوان روز دختر در ظاهر ریشه در ازدواج نکردن آن حضرت و مجرد بودنشان دارد، اما در باطن نیز در پی معرفی الگویی برجسته برای دختران مسلمان و به ویژه شیعه اهل بیت است.

یکی از اصلی ترین اهداف نامگذاری این روز، حمایت از دختران جامعه و افزایش سطح درک و آگاهی افراد در خصوص نابرابری جنسیتی است.

روز دختر در سال ۱۳۸۵ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم های رسمی کشور درج شد. این اقدام حرکتی است فرهنگی برای یادآوری شخصیت حضرت معصومه (س) و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت در میان دختران مسلمان تا دختران این مرز و بوم از شخصیت آن حضرت الگوبرداری کنند.

روز دختـر بهانه ای است برای گرامیداشت مقام دختر و آشنایی آنان با نحوه صحیح زندگی با بهره گیری از فرهنگ ایرانی و اسلامی.

دختران امروز مادران آینده اند که آینده سازان این مملکت را در دامان خود پرورش خواهند داد. بنابراین با توجه به جایگاه مهم دختران در جامعه و فرهنگ کشور، سلامتی جسمی و روحی و حضور آنان در صحنه های علمی و اجتماعی و سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دختران در ِآینده مادرانی خواهند شد که می‌توانند با تربیت فرزندانی پاک دامن و متعهد باعث تعالی همه کشور و جامعه شوند.

دختر موهبتی است از جانب خداوند که بایستی قدر این گل‌های بهشتی را بیشتر دانست.

*دانش آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار