رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی:

آزمون نهایی پایه دوازدهم از ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود

اراک (پانا) - رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از آغاز آزمون نهایی پایه دوازدهم از ۳۱ اردیبهشت خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آزمون نهایی پایه دوازدهم از ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی علی فارسیجانی از آغاز آزمون نهایی از فردا همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر خبر داد و گفت: پیش بینی‌های لازم در حوزه‌های امتحانی دختران جهت تبریک روز دختر با اهدای هدایا و پذیرایی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فرایند برگزاری آزمون‌ها از ساعت ۷ صبح خواهد بود لذا احراز هویت و حضور و غیاب دانش‌آموزان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و لازم است دانش‌آموزان به موقع در حوزه های امتحانی حاضر شوند.

فارسیجانی با اشاره به تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی و شخصی سازی پاسخ نامه‌ها خاطرنشان کرد: با همکاری استاندار و فرمانداران شهرستان‌ها و مسئولان دستگاه‌ها همه اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه برای برگزاری مطلوب امتحانات نهایی در نهایت سلامت و امنیت اندیشیده شده و در این زمینه داوطلبان گرامی هیچ گونه نگرانی نداشته باشند و آزمون‌ها به صورت کاملاً استاندارد طراحی و منبع سوالات از کتاب درسی، به صورت مفهومی و با ضریب دشواری مناسب و استاندارد طراحی شده است.

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزیبه جزئیات برگزاری آزمون امتحانات نهایی اشاره کرد و گفت: فرایند آزمون به طور کامل از طریق دوربین های مدار بسته ضبط خواهد شد و پاسخنامه‌های امتحانات بعد از اسکن و بارگذاری در سامانه مربوط، توسط معلمان عزیز استان‌های دیگر تصحیح خواهند شد و داشتن هرگونه وسایل الکترونیکی همراه دانش‌آموزان تخلف محسوب شده و برابر آیین‌نامه تخلفات امتحانی با متخلف رفتار می‌شود.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان و اولیاء هیچ گونه دغدغه و نگرانی نداشته و امتحانات به نحو مطلوب و در کمال صحت و سلامت برگزارخواهد شد و داوطلبان شرکت کننده در آزمون نهایی پایه دوازدهم امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و امسال بیش از ۱۵ هزار دانش آموز استان مرکزی در ۸۳ حوزه اجرای امتحانات نهایی پایه دوازدهم در امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۲ شرکت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار