وزیر کشور:

برای احیای تالاب گاوخونی باید کاری اساسی کرد

اصفهان (پانا) - وزیر کشور‌ با بیان اینکه وضعیت تالاب بررسی شده ، گفت: برای احیای آن باید فکر کرد و احیای گاوخونی در دستور کار دولت است.

کد مطلب: ۱۳۷۳۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برای احیای تالاب گاوخونی باید کاری اساسی کرد

احمد وحیدی پیش ازظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در بازدید از تالاب بین المللی گاوخونی اظهار کرد: با توجه به اینکه 90 درصد از مردم ورزنه کشاورزند اصلی‌ترین مشکل این منطقه آب است.

وی با اشاره به بازدید از مشکلات این منطقه ادامه داد: وزارت نیرو در پی رسیدگی به خواست مردم این منطقه است.

وزیر کشور بیان کرد: برای کشت نیاز به آب است پس اصلاح الگوی مصرف هم مطرح می‌شود.کشت با صرفه با منابع آب کم جز طرح‌هایی است که اجرای آن نیازمند منابع مالی است.

وی تصریح کرد: تالاب گاوخونی 3 میلیارد متر مکعب آب در خود جای می‌دهد و برای فعالیت تالابی خود به 460 میلیون مترمکعب آب در سال نیاز دارد.

وحیدی بابیان اینکه وضعیت تالاب را بررسی کردیم، گفت: برای احیای آن باید فکر کرد و احیای گاوخونی در دستور کار دولت است.

احمد وحیدی در شهرستان ورزنه حضور یافت و از روستا و ارگ تاریخی قورتان (دومین بنای عظیم خشتی در ایران) همچنین از برخی نقاط متأثر از فرونشست در نقاط مختلف اصفهان بازدید کرد.

وی با حضور در گلزار شهدای شهرستان ورزنه ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان والامقام بدون واسطه با تعدادی از مردم و کشاورزان شهرستان ورزنه دیدار و گفتگو کرد.

در جریان بازدید وزیر کشور و هیئت همراه به شهرستان ورزنه، سعید رحیمی فرماندار این شهرستان، گفت: استاندار اصفهان شهرستان ورزنه را بعنوان اولین مقصد سفر استانی خود انتخاب کرد.

وی ادامه داد: همچنین رییس جمهوری نیز در نخستین ساعات سفر به اصفهان به شرق آمدند و اکنون وزیر کشور و هیئت همراه نیز در ساعات اولیه حضور در استان در شهرستان ورزنه حضور یافتند که نشان از اهمیت دولت مردمی به مناطق محروم است.

فرماندار شهرستان ورزنه عنوان کرد: معیشت کشاورزان این منطقه به آب وابسته است استاندار اصفهان به صورت شبانه روزی پیگیر تأمین آب استان هستند و ما نیز از طرف مردم عنوان می کنیم که بزرگترین خواسته مردم ما تأمین آب و جاری شدن زاینده‌رود است.

وی افزود: از این رو امیدواریم پروژه‌های تأمین آب استان نیز با سرعت پیش رود و تالاب گاوخونی سیراب و مشکل آب استان حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار