مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران:

تشکیل کانون نوجوانان شهر تهران در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است

تهران (پانا) - در اولین دوره انتخابات دبیرکل کانون نوجوانان دختر شهر تهران مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، به تشکیل کانون نوجوانان شهر تهران در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کانون نوجوانان شهر تهران در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است

اولین دوره انتخابات دبیرکل کانون نوجوانان دختر شهر تهران با حضور دبیران منطقه‌ای کانون نوجوانان دختر شهر تهران، زهرا شمس‌احسان؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهدی امیری؛ مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، فاطمه تنهایی؛ شهرار منطقه ۸ و مدیران آموزش‌های شهروندی مناطق ۲۲گانه به میزبانی منطقه ۸ برگزارشد.

زهرا شمس‌احسان درباره کانون نوجوانان شهر تهران گفت: کانون نوجوانان شهر تهران فرصتی مغتنم برای ارتباط پویا با آن‌ها است. زنان و دختران، نیمرخ اجتماعی شهر هستند. برابری فرصت ها در جامعه سبب رشد و تعالی می‌شود. میدان دادن وبرگزاری این نشست‌ها، نقش فعالانه نسل جوان را در عرصه اجتماعی پررنگ تر می‌کند.

در ادامه، مهدی‌امیری با اشاره به تشکیل این کانون با توجه به گام دوم انقلاب گفت: تشکیل این کانون ها در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است که در آن مقام معظم رهبری توجه ویژه به این گروه جوانان و نوجوانان جامعه داشته است. دوره نوجوانی از حساس‌ترین دوره های زندگی است و شهرداری تهران با تشکیل این کانون به صورت ویژه به‌این‌مهم ورود کرده است. ایجاد بسترهای مناسب رشد خلاقیت‌ها، ارتقاء سطح شناخت، آگاهی نوجوانان و هویت بخشی به آنان از اهداف تشکیل کانون و مشارکت در برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی با موضوع آداب شهروندی بخشی از برنامه‌ها و سیاست‌های کانون است.

فاطمه‌تنهایی درباره اهمیت مسئولیت پذیری نوجوانان افزود: شما دختران باید به این باور برسید که شهر در عرصه مدیریتی و در سطوح برنامه ریزی به شما نیاز دارد و بر این اساس، شما مسئول هستید در جلسات مختلف مطالبات خود را بیان کنید. وظیفه و مسئولیت ما در امر خدمت‌رسانی آموزشی به شهروندان این است که مسیر آموزشی متناسب با پاسخ‌های شما را مهیا کنیم.

در ادامه این برنامه، پس از صحبت های داوطلبین دبیرکل کانون نوجوانان دختر، مراسم انتخابات برگزار و نگارمهدی‌دوست دبیرکانون نوجوانان دختر منطقه ۱۸ به عنوان دبیرکل کانون دختران شهر تهران انتخاب شد. همچنین دبیران مناطق ۶، ۸، ۹ و ۱۶ به مدت یک سال به عنوان اعضای هیئت رئیسه کانون نوجوانان دختر شهر تهران معرفی شدند.

طی این نشست مقرر شد آموزش، جلب مشارکت و ایجاد بستر مناسب برای حضور فرهنگی و اجتماعی نوجوانان ازاهداف اصلی و ارتباط با سرای محلات، شهرداران مدارس، همکاری بادیگر کانون‌ها و سمن‌های فعال فرهنگی اجتماعی از دیگر فعالیت‌های منتخبین این کانون باشد.

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار