اسلامی در پاسخ به پانا:

خللی در روابط ایران و آژانس ایجاد نشده است

روابط ایران و آژانس طبق بیانیه تهران برقرار و در حال تداوم است

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که روابط ایران و آژانس براساس پادمان و NPT برقرار است و نظارت‌ها ادامه دارد و هیچ خدشه‌ای در آن نبوده و خللی به وجود نیامده است و تداوم دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
خللی در روابط ایران و آژانس ایجاد نشده است

محمد اسلامی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با مذاکرات برجام، اظهار کرد: آژانس مسئول مذاکرات نیست، مسئولیت بر عهده گروه ۵+۱ است. روابط ایران و آژانس براساس پادمان و NPT برقرار است و نظارت‌ها ادامه دارد و هیچ خدشه‌ای در آن نبوده و خللی به وجود نیامده است و تداوم دارد. گروسی از همکاری با ایران ابراز رضایت کرده اما نکته مهم این است که آژانس انرژی اتمی طرف مذاکره ما در برجام نیست.

وی افزود: هیچ خدشه‌ای به این مسائل وارد نشده و خللی به وجود نیامده است، بنابراین همکاری‌ها تداوم دارد. در بحث برجام، آژانس انرژی اتمی طرف مذاکره نیست.

اسلامی در پاسخ به خبرنگار پانا درباره اظهارات اخیر گروسی نیز اظهار کرد: گروسی از همکاری با ایران ابراز رضایت کرده و نسبت به بازگشت برجام اظهار امیدواری کرده است. نکته مهم این است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طرف مذاکره ما در برجام نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کاهش نظارت‌ها در مراکز هسته‌ای، گفت: خیر چنین چیزی نیست. روابط ایران و آژانس طبق بیانیه تهران برقرار و در حال تداوم است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص لغو تحریم تسلیحاتی نیز گفت: طبق برجام باید همه این تحریم‌ها برداشته شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: چون آمریکا از برجام خارج شده، مذاکراتی که در حال انجام است درباره بازگشت آمریکا به برجام است و تاکنون نیز این مذاکرات تداوم داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار