آئین اختتامیه نخستین همایش علمی پژوهشی "شمیم شهادت"

مشهد(پانا) - آئین اختتامیه نخستین همایش علمی پژوهشی "شمیم شهادت" به میزبانی اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، در این مراسم از ۴۲ معلم و دانش‌آموز شهید‌پژوه تجلیل شد .

کد مطلب: ۱۳۷۱۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آئین اختتامیه نخستین همایش علمی پژوهشی "شمیم شهادت"

علی غفاریان پناهی ، رییس ستاد شاهد و امور ایثارگران استان خراسان رضوی ، در نخستین همایش علمی پژوهشی "شمیم شهادت " گفت: جشنواره شهید پژوهی از جشنواره های اصلی که امروزه در مدارس سراسر کشور برگزار می شود، محسوب می‌شود و شش سال از عمر آن می‌گذرد. این جشنواره طی سالهای اخیر با وجود رشد و تکامل؛ تا سال گذشته منحصرا در قالب «سرگذشت پژوهی» صرفا به بیان مطالبی از زندگی نامه، وصایا و خاطرات شهدا می پرداخت و همواره جای خالی پژوهش و تامل در تفکرات، اعتقادات و سیره شهدا احساس می شد. لذا در برنامه عملیاتی سال تحصیلی 1401-1402 سعی کردیم تا با هم افزایی و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و پژوهشکده عباس زادگان طرح جشنواره را بازنویسی کنیم و در قالب یک همایش بزرگ علمی پژوهشی در سطح استان خراسان رضوی به اجرا در آوریم.

وی خاطر نشان کرد: از دوسال پیش بدون امکانات و پس از تصمیم‌گیری قطعی، شروع به جمع آوری اسناد، اطلاعات و آمار و ارقام کردیم که به لطف خدا، نگاه شهدا و همکاری صمیمانه بین اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی و بنیاد شهید خراسان رضوی و بنیاد حفظ آثار و... و دو سال کار مستمر توانستیم در قالب یک کتاب تحت عنوان « نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس» به زیور طبع بیاراییم و امیدواریم در چاپ های بعدی کتاب کامل تری ارائه شود .

غفاریان پناهی در پایان به انتشار جلد دوم این کتاب نیز با عنوان « تاریخ شفاهی نقش آموزش و پررورش در دوران دفاع مقدس» که شامل مصاحبه با 34 نفر از فرماندهان معلم در دوران جنگ تحمیلی است اشاره کرد و گفت : این کتاب در 1400 صفحه در حال آماده سازی است و در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد .

وی نیز عنوان کرد : در یک سال اخیر با عنایت خدا و نگاه شهدا ، اداره شاهد و امور ایثارگران استان توانست در شاخص های تعریف شده از سوی وزارت آموزش و پرورش رشد محسوسی داشته باشد.

دانش آموز خبرنگار : رقیه زهرا علی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار