رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری:

گفتمان دولت بر مردمی‌بودن و عدالت‌محوری قرار گرفته است

تهران (پانا) - رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با بیان اینکه گفتمان دولت بر مردمی‌بودن و عدالت‌محوری قرار گرفته است، گفت رئیس‌جمهوری ‌و‌ سایر اعضای دولت در صحبت‌ها و‌ رویکردهای‌شان، به موضوع مردمی‌بودن و عدالت‌محوری می‌پردازند و اعتقاد است که هرگاه از ظرفیت مردم استفاده شد، مشکلات حل شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۱۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
گفتمان دولت بر مردمی‌بودن و عدالت‌محوری قرار گرفته است

محمدصادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در همایش تخصصی «جریان‌های حلقه‌های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی»، اظهار کرد: مناسبت این جلسه به عنوان سومین سالروز‌ توصیه مقام معظم رهبری برای بهره‌گیری از حلقه‌های میانی است. ما این را یک‌ راهبرد و‌ فرمان اساسی تلقی می‌کنیم و‌ دولت خود را برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری ملزم می‌داند.

وی افزود: پرداختن به موضوع بهره‌گیری از حلقه‌های میانی از ماموریت‌های ذاتی مرکز بررسی‌‌های استراتژیک است. یکی دیگر از ماموریت‌های مرکز، ترویج و‌ توسعه گفتمان دولت است. گفتمان دولت بر مردمی‌بودن و عدالت‌محوری قرار گرفته است.

خیاطیان بیان کرد: رئیس‌جمهوری ‌و‌ سایر اعضای دولت در صحبت‌ها و‌ رویکردهایشان، به موضوع مردمی بودن و عدالت محوری می‌پردازند و اعتقاد داریم که هرگاه از ظرفیت مردم استفاده شد، توانستیم از مشکلات عبور کنیم. باور دولت بر این است که مردم باید در جریان امور قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه نسبت به اقناع‌سازی نباید غفلت کنیم، گفت: موضوع گفتمان دولت از زمانی که مأموریت مرکز تلقی شد، یکی از جلوه‌های مردمی‌سازی، حلقه‌های میانی است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری بیان کرد: ما در گفتمان دولت تنها در حد شعار کار‌ نخواهیم کرد بلکه به تبیین و‌ ترویج و تولید محتوا نیز خواهیم ‌پرداخت؛ همچنین این گفتمان باید در ساحت‌های مختلف ترجمه شود. مردمی‌کردن سلامت، آموزش، اقتصاد و سیاست خارجی نیز باید مدنظر قرار گیرد که در‌ حوزه گفتمانی دولت به این موضوع پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: حلقه‌های میانی طبقه‌ای از نخبگان اجتماعی هستند یعنی به واسطه توانمندی بالایی که دارند و سرمایه اجتماعی که برخوردار هستند، افراد می‌توانند پیرامون آنها جمع شوند.

خیاطیان گفت: انتظار داریم که به مبانی مشترک برسیم و در لایه گفتمانی فعالیت‌های جدی را آغاز کنیم. راهیان نور، بسیج سازندگی و بسیاری از صندوق‌های خیریه از نمونه‌های موفق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار