معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه ۴:
اجرای طرح همیاران معلم در بخش آموزشی موجب ارتقای یادگیری دانشآموزان میشود
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه4 با بیان اینکه طرح همیار معلم در راستای تربیت اجتماعی دانشآموزان اجرا میشود و در نهادینهکردن فعالیتهای گروهی و ارتقا کیفی تعامل اجتماعی دانشآموزان نقش بسزایی دارد، این طرح را در تقویت اعتماد بهنفس و در نهایت یادگیری و موفقیت دانشآموزان موثر و مفیددانست.
امیرحسین دلخواه، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه ۴ با بیان اینکه دانشآموزان همیار میتوانند یک کمک و بال مساعد برای دبیران باشند و از طریق کمک به دانشآموزان ضعیف، نتیجه بهتری کسب شود، در گفت و گو با پانا گفت: «طرح همیار معلم در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان است و موجب بهره گیری از توانمندی تحصیلی دانش آموزان ممتاز هر درس به منظور رفع اشکالات درسی از سایر دانش آموزان، نهادینه کردن فعالیتهای گروهی و ارتقا کیفی تعامل اجتماعی دانش آموزان، تقویت اعتماد به نفس اجرا میشود.»
دلخواه ادامه داد: «اجرای این طرح در بخش آموزشی موجب ارتقای یادگیری و موفقیت علمی دانش آموزان، تقویت حافظه و افزایش رضایت دانش آموز با تجربه یادگیری ها، توسعه مهارت ها در ارتباط شفاهی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان می شود.»
وی گفت: «خوشبختانه در آیین تجلیل و نمایشگاه دستاوردهای همیاران معلم مناطق نوزده گانه شهر تهران، دبیرستان دخترانه امام محمدباقر(ع) به عنوان مجری برتر به نمایندگی از آموزش و پرورش منطقه ۴ در یکی از غرفهها با ابتکار و خلاقیت همیار معلمان با ارائه فعالیتهای متفاوت کلاسی ایفای نقش کردند و دو دانش آموز این دبیرستان، فاطمه کاپله و ریحانه سادات قریشی به عنوان همیار معلم برتر معرفی شدند.
شایان ذکر است در حاشیه بازدید مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از غرفه های دانش آموزی، این دانش آموزان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی طرح خود را تشریح کردند که مورد تقدیر قرار گرفت.
ارسال دیدگاه