مدیر کل آموزش و پرورش ایلام خبر داد:

پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی در ایلام

ایلام (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی در ایلام خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی در ایلام

علی درویشی، مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: تغییر نگرش دانش‌آموزان به سمت شاخه های فنی حرفه‌ای و کار‌‌ و دانش از اقدامات مهم در جهت توسعه متوازن رشته‌ای است و قطعا از ظرفیت سایر نهادها در این باره استفاده خواهد شد.

علی درویشی بیان کرد: این امر با مولدسازی و تولیدی کردن هنرستان ها و برپایی نمایشگاه‌‌ها، پویایی اقتصاد کشور و کسب درآمد از محصولات و دست ساخته‌ها محقق خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری تابستان سال گذشته در مدارس استان ایلام گفت: این طرح که با حضور ۳ ماهه دانش‌آموزان در این کلاس‌ها برای رفع اشکال آموزشی در دوران کرونا انجام شد، سبب افزایش میانگین نمرات دانش آموزان در امتحانات شد.

درویشی در ادامه با اشاره به مهیا بودن فضای آموزشی برای دانش آموزان استان ادامه داد : با زحمات همکارانم در مجموعه آموزش و پرورش، پوشش تحصیلی حوزه مدارس ابتدایی سطح استان ۹۹ درصد است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان ایلام با اشاره به احداث دهکده ورزشی در خیابان بعثت شهر ایلام افزود: با افتتاح این طرح بزرگ، ایلام بزودی میزبان مسابقات ورزشی کشور خواهد شد.

درویشی با بیان اینکه تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات صورت گرفته است، گفت: طی دو سال گذشته در قالب طرح شهید سلیمانی، ۳۷ زمین چمن درون مدرسه‌ای احداث شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور باعت تقویت حس خودباوری در دانش آموزان می‌شود، گفت: ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان در قالب این اردو‌ها از نمادهای ملی و دستاوردهای انقلاب اسلامی بازدید کردند.

علی درویشی در پایان نیز در خصوص احکام رتبه بندی معلمان در این استان، تصریح کرد: تاکنون برای عمده معلمان استان این احکام صادر شده و شمار محدودی مانده که تا پایان اردیبهشت ماه احکام آنان صادر خواهد شد.

دانش آموز خبرنگاران: محمدامین پیمایی، محمد حیدری‌فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار