عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با پانا:

روستاها باید صف اول آموزش در هنرستان‌های کشاورزی باشند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوب است برای تحصیل در رشته‌های کشاورزی جذابیت‌هایی مانند حمایت‌های مالی از سوی بانک‌ها ایجاد شود عنوان کرد که در چنین شرایطی روستاها باید در صف اول آموزش در هنرستان‌های کشاورزی قرار بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
روستاها باید صف اول آموزش در هنرستان‌های کشاورزی باشند

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت تربیت و آموزش کشاورزان جوان گفت:‌ «یکی از برنامه‌‌های وزیر پیشین جهاد کشاورزی تربیت کشاورزان جوان بود. این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه هنرستان‌های زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی و هنرستان‌های زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعال و پویا باشند.»

باید کشاورزانی با علم روز تربیت کنیم

وی افزود: «در شرایط کنونی متوسط سن کشاورزان ما 53 سال است و با توجه به‌سرعت رشد علوم، کشاورزان قدیمی گیرایی علوم جدید را ندارند. پس لازم است که کشاورز به‌روز تربیت کنیم. حتی در مواردی فردی در رشته دیگری تحصیل می‌کند اما به کار کشاورزی علاقه دارد، باید مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مهم‌ترین نقش را در آموزش و ایجاد اشتغال ایفا کنند.»

ساردویی اظهار کرد: «بعد از آموزش صحیح، به بانک‌ها و سیستم‌های حمایتی می‌رسیم که باید حمایت کنند تا جوانی که در بخش کشاورزی برای مثال در گلخانه آموزش دیده بتواند کمک مالی بگیرد. سازمان جهاد کشاورزی در آن استان و اداره کشاورزی آن مجموعه می‌تواند چند سالی آن فرد را کمک و هدایت کند. این افراد حمایت شده در آینده می‌توانند به‌اندازه یک کشاورز حرفه‌ای به جامعه کمک کنند.»

روستاها باید صف اول آموزش در هنرستان‌های کشاورزی باشند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره وضعیت فعلی هنرستان‌های کشاورزی عنوان کرد: «هنرستان‌های کشاورزی همانی است که در گذشته بوده و این یعنی رکود و درجا زدن و متأسفانه همین باعث شده جذب دانش‌آموزان کاهش داشته باشد، مخصوصاً در روستاها دانش‌آموزان روستایی خیلی آشنایی با این مراکز ندارند درحالی‌که آن‌ها باید صف اول این نوع آموزش‌ها باشند.»

وی افزود: «من به‌عنوان روستازاده، رشته کشاورزی خوانده‌ام درحالی‌که امکان تحصیل در رشته پزشکی هم داشتم. اکنون دانش‌آموز از هرکجا مانده باشد به سراغ رشته کشاورزی می‌رود. در رشته‌هایی مانند تربیت‌معلم جاذبه شغلی وجود دارد، باید برای رشته‌های کشاورزی هم جاذبه‌هایی ایجاد شود تا بتواند مؤثر باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار