با 300 میلیون تومان در این مناطق خانه رهن کنید

تهران (پانا) - اگرچه هنوز در پایتخت با سرمایه 300 میلیون تومانی می‌توان خانه برای رهن کامل مسکن پیدا کرد اما متراژ این خانه‌ها هر ماه بیشتر آب می‌رود و مکان این نوع آپارتمان‌ها به سمت مناطق جنوبی و حاشیه‌ای پایتخت در حرکت است.

کد مطلب: ۱۳۷۱۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
با 300 میلیون تومان در این مناطق خانه رهن کنید

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که برای رهن کامل با سرمایه 300 میلیون تومانی می‌توان در پایتخت خانه پیدا کرد اما خانه‌های کوچک‌مقیاس و در مناطق مرکزی و جنوبی تهران.

در شرایطی که قیمت مسکن در پایتخت ترمز بریده است و ماهیانه با جهش قیمت مسکن روبه‌رو هستیم، بازار اجاره مسکن هم به پیروی از آن نه فصلی که ماهیانه رو به افزایش است.

در شرایطی که سیاست‌گذاران مدت‌هاست که به این نتیجه رسیده‌اند با موضوع مالیات بر خانه‌های خالی می‌توانند بازار اجاره را کنترل کنند اما هنوز تاکتیک‌های اجرایی شدن این مهم دچار نقص‌های بسیار زیادی است.

پاشنه آشیل اجرایی شدن مالیات بر خانه‌های خالی موضوع نظارت است که همچنان مکانیسم محکمی برای آن تعریف نشده است. مدتی قبل سید جواد سادات، مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن درباره برنامه‌های ساماندهی بازار مسکن و جلساتی که با موضوع تنظیم بازار مسکن در دولت برگزار شده است، اعلام کرده بود بسته اجرایی تعریف شده که بر اساس آن کشف خانه‌های خالی بر پایه قانون مالیات بر خانه‌های خالی سرعت داده می‌شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی گشت‌هایی مشترک شهرداری و سازمان امور مالیاتی برای شناسایی میدانی خانه‌های خالی در مناطق مختلف شهری که خانه‌های خالی در آن مناطق هستند خبر داده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار