برگزاری چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان استان خراسان رضوی

مشهد(پانا) - کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل استان خراسان رضوی گفت چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری استان خراسان رضوی، امسال تغییرات اساسی، نسبت به سنوات قبل داشته است.

کد مطلب: ۱۳۷۱۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان استان خراسان رضوی

محمد رضا علی صوفی، کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل استان خراسان رضوی گفت: چهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری استان خراسان رضوی، امسال تغییرات اساسی، نسبت به سنوات قبل داشته است.

وی گفت : ما در قدم اول، از فروردین، حدود ۵۰۰ اثر در بخش انفرادی، از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم، در رشته های: دستی تجسمی، نقاشی، رسانه و فضای مجازی تحویل گرفتیم.

وی ادامه داد: در قدم دوم، که گروهی بود، ما چهار مسیر را برای داوران انتخاب کردیم، داوران از نزدیک، شهرستان به شهرستان، اثر دانش آموزان را در بخش های نمایشی، تئاتر صحنه ای، تئاتر عروسکی، نمایش زنگ تفریح و بخش آوایی از نزدیک دیدند، داوری کردند و دوره ی آموزشی برگزار کردند.

وی در ادامه گفت : در قدم سوم، که آخرین مرحله هست، ما در سینما سیمرغ، میزبان دانش آموزان نواحی هفتگانه مشهد و منطقه تبادکان، در رشته های: نمایشنامه خوانی، سرود(محلی،تلفیقی)، همنوازی(محلی، سنتی، کلاسیک)، نمایش صحنه ای، نمایش عروسکی، نمایش زنگ تفریح هستیم.

وی تصریح کرد : یکی از اهداف اصلی این جشنواره، با توجه به تغییراتی که ما امسال دادیم، و تغییراتی که در استان پیش بینی شد و انجام دادیم، این بود که هر دانش آموز، اثرَش با داور تخصصی دیده شود، دیده شدن اثر، و نگرفتن فایل ها و یا به صورت سی دی و دی وی دی کمک می کند به ما و تیم داوری، تا استعداد های ناب دانش آموزان را شناسایی کنیم.

وی تأکید کرد : یک سری مناطق از ما بسیار دور بودند، و همه ساله کار هایشان، لا به لای کارهای شاید حرفه ای مناطق و نواحی دیده نمی شد؛ ولی امسال هدف اصلی ما، دیدن همه ی آثار دانش آموزان، و کشف استعداد هایشان بود.

علی صوفی گفت : ما سعی کردیم که دانش آموزان، در بهترین شرایط، با حال خوب بیایند و با حال خوب بروند، و کمک کنیم تا رقابتی به آن معنا شکل نگیرد، بلکه بیشتر دانش آموزان بیایند، در فضایی آرام نمایششان را اجرا کنند و دوستانی که از نواحی دیگر هستند، کارهایشان را ببینند و همین تبادل تجربه، به درد دانش آموزان می خورد. تا این نقطه ای که من هستم در خدمت شما فکر می کنم، این اتفاق افتاده است و بسیار کار خوبی بود.

وی در پایان گفت : امسال با توجه به اینکه ما توانستیم این روحیه را در دانش آموزان که آثارشان ارزشمند بوده در هر شرایطی زنده نگه داریم؛ فکر می کنم امسال یکی از بهترین شرایط را برای برگزاری جشنواره فرهنگی هنری داشته ایم.

دانش آموز خبرنگار: رضا بهرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار