معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران:

جشنواره هنرهای آوایی و نمایشی با حضور ۶۰ گروه دانش‌آموزی استان برگزار می‌شود

ساری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت امسال ۲۸ گروه سرود و ۳۲ گروه تئاتر دانش‌آموزی به مرحله استانی چهل و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری «امید فردا» راه پیدا کردند.

کد مطلب: ۱۳۷۰۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره هنرهای آوایی و نمایشی با حضور ۶۰ گروه دانش‌آموزی استان برگزار می‌شود

وی با اشاره به شرکت بیش از ۸۰ هزار دانش آموز در مسابقات فرهنگی و هنری سال تحصیلی جاری افزود: در بخش گروهی سرود و هنرهای آوایی تعداد ۴۶ گروه سرود از شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران به دبیرخانه جشنواره چهل و یکم ارسال شد که پس از بازبینی اولیه تعداد ۲۸ گروه در دو بخش پسران و دختران به مرحله حضوری استانی راه یافتند.

علی شمس ناتری اظهار کرد: جشنواره سرود دانش آموزی با همکاری حوزه هنری استان مازندران در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در سالن همایش‌های حوزه هنری برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به دریافت ۵۲ اثر نمایشی در دبیرخانه جشنواره، خاطرنشان کرد: ۳۲ گروه نمایشی در بخش دختران و پسران پس از بازبینی به مرحله استانی اجرای حضوری راه یافتند که در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت به میزبانی شهرستان بابلسر برگزار می شود.

شمس ناتری ادامه داد: محل برگزاری جشنواره تئاتر دانش آموزی در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگی و ارشاد بابلسر و با حضور داوران مطرح کشوری برگزار خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به حضور آثار باکیفیت در رشته های مختلف این جشنواره، خاطرنشان کرد: گروه‌های برگزیده این جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

رقابت ۳۲ گروه نمایشی استان در چهل و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام این خبر تصریح کرد: چهل و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور با عنوان امیدفردا با حضور بیش از ۸۰ هزار دانش آموز مازندرانی در مرحله مدرسه و شهرستان برگزار شد که در بخش هنرهای نمایشی ۵۲ اثر از شهرستانها و مناطق مازندران به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شد.

وی افزود: پس از بازبینی اولیه تعداد ۳۲ گروه تئاتر دانش آموزی به مرحله اجرای حضوری استانی راه یافتند که در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت در بابلسر به روی صحنه رفته و با هم به رقابت خواهند پرداخت.

علی شمس ناتری با اشاره به میزبانی بابلسر از این رویداد هنری خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور داوران مطرح کشوری برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: تعداد ۲۸ گروه سرود دانش آموزی نیز از ۲۰ اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.

شمس ناتری با اشاره به وجود پتانسیل بالا در بین دانش آموزان استان در زمینه فعالیت‌های آوایی و نمایشی ابراز امیدواری کرد: امسال نمایندگان شایسته ای از استان مازندران در مرحله کشوری این جشنواره خواهیم داشت.

این مقام مسئول از استقبال بالای دانش آموزان استان در بخش های مختلف این جشنواره خبر داده و گفت: این جشنواره در شش بخش آفرینش های ادبی، هنرهای دستی و تجسمی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، سرود و هنرهای آوایی و رشته های همگانی و بیش از ۸۰ رشته و زیرشاخه برگزار می شود که در سال جاری با استقبال بالای دانش آموزان استان در رشته های مختلف این جشنواره مواجه شدیم.

خبرنگار : علی محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار