رفع موانع خط ۳ مترو تهران

تهران (پانا) - مجری خط سه مترو تهران از برنامه‌ریزی و تلاش برای رفع موانع این خط پرتردد در مترو خبر دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رفع موانع خط ۳ مترو تهران

به گزارش شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، آزاد اکبری گفت: با انجام سه طرح زهکشی تونل‌های این خط، ضریب ایمنی حفاظت از کابل‌های برق این خط مقابل نفوذ آب و رطوبت سطحی افزایش خواهد یافت و در مجموع حدود پنج کیلومتر زهکش مسیر گذر تونل‌های مترو از زیر بزرگراه‌های شهید صیاد شیرازی، امام علی و خیابان شهید بهشتی را شامل می‌شود.

وی افزود: از زمستان سال گذشته، فرآیند اجرای سیستم زهکش بخشی از تونل‌های خط سه در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی به طول تقریبی ۲ هزار و ۱۰۰ متر آغاز شد و امیدواریم تا پایان خردادماه سال جاری، این عملیات به سرانجام برسد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای سیستم زهکش تونل‌های خط سه در ۲ بخش دیگر این خط ادامه داد: امسال در ۲ محدوده بزرگراه امام علی (ع) و خیابان شهید بهشتی، عملیات مشابه سیستم زهکش صورت‌گرفته در بزرگراه شهید صیاد شیرازی را اجرا خواهیم کرد.

اکبری تداوم رفع نقایص خط سه خصوصاً در مبحث تهویه‌های تونلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با تامین منابع مالی و تهیه کابل‌های مورد نیاز، امسال سه هواکش میان تونلی و یک هواساز دیگر را راه‌اندازی خواهیم کرد تا روند گردش هوا در تونل‌ها و ایستگاه‌های خط سه بیش از پیش بهبود یابد.

به گفته وی، افتتاح ورودی دوم ایستگاه خواجه عبدا... انصاری، نصب و راه اندازی سیستم RIC ایستگاه سهروردی و تامین و اجرای تجهیزات اسکادا در بخش‌های میانی و جنوبی خط سه از دیگر اقدامات تکمیلی در زمینه رفع نواقص این خط طی سال جاری به شمار می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار