معلم نمونه بسیجی میانه ای در مصاحبه با پانا،

روحیه بسیجی یعنی وجدان کاری، سرزندگی، عشق و همت مضاعف

میانه (پانا)- یک معلم نمونه میانه‌ای که در آیین تجلیل از معلمان بسیجی استان مورد تقدیر قرار گرفت، گفت روحیه بسیجی، وجدان کاری، سرزندگی، عشق و همت مضاعف است.

کد مطلب: ۱۳۷۰۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
روحیه بسیجی یعنی وجدان کاری، سرزندگی، عشق و همت مضاعف

هفته معلم هر سال فرصتی است تا گوشه‌ای از فداکاری‌ها، عشق و ایثار معلمان را با گفتگو و بیان تجربیات و خاطره‌های شیرین این قشر فرهنگی با قلم توصیف کنیم، آیین تجلیل از معلمان بسیجی نمونه استان آذربایجان شرقی بهانه ای شد تا پای گفتگو با فرهاد شیرازی معلم بسیجی، قاری قرآن، قرآن پژوه، نویسنده و چندین عنوان مختلف که حاصل کوله باری از تجرببات وی از دوران معلمی است، بنشینم.

فرهاد شیرازی، معلم نمونه بسیجی اهل شهرستان میانه با 29 سال سابقه در زمینه تربیت دانش آموزان فعالیت می کند. وی دارای تحصیلات کارشناسی دبیری ادبیات فارسی، کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث است که 10 سال در دوره دوم متوسطه ادبیات فارسی تدریس کرده است و بعد از یک‌سال فعالیت در حوزه معاونت پرورشی، 8 سال به عنوان مدیر مدرسه در مدارس میانه خدمت کرده است و تا امروز به تدریس قرآن کریم در مدارس مشغول بوده است.

وی که امسال موفق به کسب عنوان بسیجی نمونه استانی شده است در گفت‌وگو با پانا گفت: «کسب عناوین موفقیت آمیز رسالت سنگین برای انسان است، همچنان که این عنوان برایم افتخار بزرگی است، ولی احساس نگرانی می کنم از اینکه امانتدار خوبی نباشم.»

شیرازی به عنوان چهره قرآنی و مدرس حوزه قرآن در ادامه افزود: «به لطف خداوند از نوجوانی با قرآن مانوس هستم و همواره این کتاب آسمانی رفیقی شفیق، هدایتگر و مونسم بوده و است، جلسات، کلاس‌ها و مسابقات قرآنی بخش عمده ای از اوقات زندگی‌ام را تشکیل داده و خدا را شاکرم بخاطر این نعمت بزرگ آسمانی که زندگی من را با آن پیوند داده است.»

معلم بسیجی منطقه میانه، روحیه بسیجی را وجدان کاری، سرزندگی، عشق، انرژی و همت مضاعف دانست و گفت: «امیدوارم این صفات شامل حال بنده نیز در زندگی و فعالیت شغلی جهت نیل به اهداف متعالی شود.»

وی در توصیه ای به معلمان برای رسیدن به موفقیت در کلاس درس گفت: «به گفته بزرگان، موفقیت در کلاس درس، هم سوز می‌خواهد هم سواد و سلیقه، اگر این سه رکن را تقویت کنیم، نتیجه کار عالی خواهد شد و تاثیر بسزایی در روند تدریس دارد و باعث موفقیت های دوسویه معلم و دانش آموز می‌شود، جایگاه معلم به فرمایش امام خمینی(ره) کار انبیا است و معلمان ما هم به مثابه پیامبری هدایت‌گر و دلسوز ما را آموزش داده و تربیت کرده‌اند، یعنی هر موفقیتی در زندگی برایمان حاصل شده نتیجه هدایت و راهنمایی معلمان مدرسه و خانه (پدر و مادر) بوده است.»

شیرازی در بیان خاطرات خود از دوران معلمی گفت: «معلمی پر از خاطرات شیرین و البته گاهی هم تلخ است، همکاری با معلمان خودم در مدارس و جلوس با آنها، از خاطرات خوب من در دوران معلمی ام بوده است و باعث افتخار بوده که شغل معلمی را انتخاب کردم و در کنار معلمان خودم به عنوان همکار مشغول به تدریس در کلاس درس شدم.»

وی در ادامه در واکنش به توصیف کلمات اینطور بیان کرد: ایران: چو ایران نباشد تن من مباد. معلم:بهترین مردم معلم می شود. دانش آموز دهه هشتادی: فرصت‌هایی با ظرفیت برای به‌دوش کشیدن امانت انقلاب اسلامی. بصیرت: اگر نباشد،به ذلت می افتیم. جهاد آموزشی: یک ضرورت است.

معلم بسیجی نمونه در سخن پایانی افزود: «در وجود هر یک از ما عالمی بزرگ نهفته است و همه ما می توانیم با توکل به خداوند مهربان، باعزت و اعتماد به نفس، قلّه های پیشرفت، سعادت و سربلندی را یکی پس از دیگری فتح کنیم و ایران باشکوه و عزیزمان را به کشوری بی‌همتا و بی‌نظیر در عرصه‌های گوناگون تبدیل کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار