آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان منتخب استان قزوین

قزوین(پانا)-روز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه آیین بزرگداشت مقام معلم و همایش استانی تجلیل از معلمان منتخب استان قزوین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان منتخب استان قزوین

روز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه، با حضور سیدمحمد ابوترابی فرد امام جمعه موقت شهر تهران، علی پارسانیا مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان، اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید استان، سعید جدلی ها جانباز سرافراز فرهنگی استان و تعدادی از مسئولین استانی، آیین بزرگداشت مقام معلم و همایش استانی تجلیل از معلمان منتخب استان قزوین، در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

علی پارسانیا در همایش استانی تجلیل از معلمان منتخب استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: اگر به تعریف معلم از دیدگاه شهید مرتضی مطهری توجه کنیم، متوجه می‌شویم که معلم فراتر از یک‌ تعلیم‌دهنده مطلق است و باید نقش‌های متعدد دیگری را در مسیر تربیت دانش‌آموزان ایفا کند.

وی با بیان اینکه تربیت اسلامی عالی‌ترین نوع تربیت است که باید آن را در مدارس محقق کنیم، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فراتر از اصلاحات آموزشی است و این سند آرمان‌های را دنبال می‌کند که تحقق آنها اگرچه سخت ولی شدنی است. سند تحول بنیادین به دنبال تغییر نگاه ما به مقوله تربیت است و به دنبال تغییر بن‌مایه‌های تعلیمی و تربیتی در کشور ما است.

پارسانیا اضافه کرد: برای تحقق سند تحول بنیادین باید به معلمی فراتر از شغل نگاه کنیم و نیاز داریم نقش معلم را در تحقق این سند به صورت جامع تعریف کنیم. به همین خاطر دانشگاه فرهنگیان هم باید رویکرد آموزشی خود را تغییر دهد و معلمانی را تربیت کند که سند تحول بنیادین را به طور کامل درک کرده و روش‌های تحقق این سند را بدانند.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین به دنبال ایجاد یک تحول اساسی در نظام آموزشی و تربیتی کشور است و کیفی‌سازی آموزش و اصلاحات حداقلی به هیچ‌وجه مطلوب ما در این حوزه نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین هم در این مراسم گفت: روز معلم روز بزرگداشت سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است و گرامیداشت این روز و تجلیل از معلمان و فرهنگیان شریف، تکریم منزلت رفیع علم و علم‌آموزی است و معلمان بهترین نیروی انسانی کشور برای تحقق اهداف متعالی نظام به حساب می‌آیند.

حجت‌الاسلام حسین محمدزاده با اشاره به شخصیت برجسته شهید مرتضی مطهری(ره)، اخلاص عمل و توجه به نتیجه‌ کار و فعالیت را از ویژگی‌های بارز این استاد و معلم بزرگوار دانست و اضافه کرد: امروز نباید به خاطره‌گویی از شخصیت شهیدمطهری بسنده کنیم، بلکه شیوه معلمی و آموزش شهید مطهری را باید در مدارس خود نشر دهیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر برخی افراد احساس کردند که با اتکا به برخی شیوه‌های آموزش غربی می‌توانیم از گنجینه‌هایی مانند استادشهید مرتضی مطهری بی‌نیاز شویم، ولی واقعیت این است که ماهیت روش‌های آموزش غربی نشان داد که اگر خیلی‌زود به مکتب بزرگانی مانند شهیدمطهری برنگردیم، خسارات زیادی را متحمل می‌شویم.

معاون آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای استخدام معلمان جدید گفت: در کنار استخدام معلمان آموزشی باید استخدام معلمان پرورشی را هم مورد نظر قرار دهیم، چرا که عدم توازن بین جمعیت معلمان و مربیان پرورشی موجب شده که در سال‌های اخیر آموزش برجسته شده و پرورش تا حدودی به فراموشی سپرده شود.

محمدزاده افزود: نگاه ما این است که هر مدرسه بر اساس جمعیت خود باید حداقل یک مربی پرورشی داشته باشد و در ضمن باید بهترین امکانات و تجهیزات مدارس در اختیار مربیان پرورشی قرار بگیرد، چرا که دانش‌آموزان ذاتاً گرایش بیشتری به حضور در برنامه‌های پرورشی و تربیتی دارند و ارائه آموزش صرف در مدارس موجب خستگی و دلزدگی دانش‌آموز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار