در همایش مشاوران مدارس عنوان شد:

مشاوران همراهان اثر گذار در مدیریت مدارس هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ با بیان اینکه مشاوران مدارس در زمینه‌های تحصیلی و زمینه‌های مختلف زندگی استعداد دانش‌آموزان را رشد می‌دهند نقش آنها را در رسیدن به اهداف آموزش و پرورش کشور موثر دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۰۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مشاوران همراهان اثر گذار در مدیریت مدارس هستند

همایش مشاوران مدارس به مناسبت روز مشاوره با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، سیدجوادفیاضی معاون پرورشی و تربیت بدنی، مهنازاعتمادی معاون آموزش ابتدایی، امیرحسین دلخواه معاون آموزش متوسطه و کارشناسان مشاوره برگزار شد.

هادی زمانی نژاد با اشاره به نقش اثربخش و کلیدی مشاوران مدارس اظهار کرد: یکی از پست های مهم و حساس تربیتی در مدارس کشور پست مشاور مدرسه است. نقش و حضور مشاوران مدارس از این جهت حائز اهمیت است که ﻣﺸﺎور ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ در زﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن داﻧﺶ آﻣﻮزان را ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﻫﺪف ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﻫﺪاﯾﺖ ﮐﻨﺪ. بنابراین ﻧﻘﺶ ﻣﺸﺎور در ﻣﺪارس، نقشی ﺿﺮوری و ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ اﻧﮑﺎر است.
زمانی نژاد با بیان اینکه یک مشاوره به موقع می‌تواند مسیر زندگی ،سرنوشت یک فرد، خانواده و گاهی اجتماع را دگرگون سازد تصریح کرد: ﺑﺮرﺳﯽ ﻫﺎ ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دﻫﺪ، آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﻫﺮ ﮐﺸﻮر ﺗﻼش ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻫﺎ و اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎی داﻧﺶ آﻣﻮزان آﻧﺎن را در زﻣﯿﻨﻪ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﻪ ﻃﻮر اﺧﺺ و در زﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ زﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ ﻃﻮر اﻋﻢ رﺷﺪ دﻫﺪ. بدیهی اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺟﻬﺖ ﻧﯿﻞ ﺑﻪ اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ ﺑﺮﺧﻮرد ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ و در این بین ﻣﺸﺎوران ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﮐﻪ داﻧﺶ آﻣﻮزان در زﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ اراﺋﻪ ﻣﯽ دﻫﻨﺪ، آﻧﺎن را ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﻫﺪف ﻫﺎی آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺗﺴﻬﯿﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

وی تاکید کرد: نقش و جایگاه مشاوران مدارس در دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان یک همراه اثرگذار در مدیریت مدرسه است و نقش کلیدی را در کنار مدیران مدارس ایفا می کنند.نقش اساسی مشاوران مدارس در راهنمایی تحصیلی، کمک و یاری رسانی به نوجوانان در دوران بلوغ و پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی حائز اهمیت است.

در ادامه این نشست از مشاوران مدارس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار