فرماندار تبریز تاکید کرد:

اهمیت تحول آفرینی در آموزش و پرورش

تبریز(پانا)- فرماندار تبریز ضمن اشاره به اهمیت معلمان در بین مردم، بر اهمیت تحول آفرینی در آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت تحول آفرینی در آموزش و پرورش

علی جعفری آذر در آیین تجلیل از از فرهنگیان منتخب، جانبازان و فرزندان شهدا ضمن قدردانی از زحمات تمامی معلمان و آرزوی سلامتی برای آن ها گفت: در حوزه آموزش و پرورش به شدت نیاز به تحول آفرینی داریم. اگر جامعه را به اقشار مختلف تقسیم بندی کنیم، خالص‌ترین و مکرم ترین قشر در نزد مردم معلمان هستند و لذا در این راستا باید به پیام مقام معظم رهبری در مورد معلمان بسیار دقت کنیم. جامعه ایران متوجه زحمت معلمان و شاکر آنان است.

وی افزود: جمهوری اسلامی توانسته است تا بر تمامی دسیسه های دشمنان چیره شده و سربلند شود. امروزه انتظارات نابودی این نظام در دل دشمنان نقش بر آب شده است.

جعفری آذر در پایان خاطر نشان کرد: اولین مولد انقلاب اسلامی زندگی برای مردم بود و رویکرد انقلاب تاکنون این بوده و خواهد بود؛ امروزه با تغییر نسل مواجه هستیم و مقاومت امروزه باید به حوزه فرهنگی منتقل شود. نوجوانان و جوانان امروز تا ۵ سال آینده عهده دار مسئولیت های ما خواهند شد و باید آنان انقلابی تربیت شوند و این زحمت بر گردن شما معلمان عزیز است.

همچنین در ادامه این آیین نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی فقیه، رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد : علم، قدرت آفرین است و سربلندی می آورد. اگر امروز از مقام شهدا و جانبازان جایگاه بالایی را تعریف می کنیم آنها نیز مدیون معلمان هستند.

وی خطاب به معلمان گفت: شما مسئولیت سنگینی را دارید. ما باید تلاش کنیم تا روحیه ایثار و از خود گذشتگی را در جامعه فرهنگیان توسعه و گسترش دهیم.

وی ادامه داد: تربیت انسان های معتقد به اسلام و نظام مورد تاکید مقام معظم رهبری و دست اندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت است. معتقد بودن به معاد و معارف دین، نقش کلیدی دارد و لذا مسئولیت پذیری در دانش آموزان مهم است.

وی در پایان اظهار داشت: تعمیق فرهنگ پژوهش باید در بین دانش آموزان رواج یابد چرا که رشد نظام مدیون این پژوهش ها است. توسعه فرهنگ نماز و اعتقادات ، آشنایی با مسائل اقتصادی، توجه به مناطق محروم و مشارکت عموم در بحران‌ها باید به دانش آموزان آموزش داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار