معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران:

اداره فرهنگی و هنری می تواند اثرگذارترین مجموعه حوزه پرورشی باشد

ساری (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: از شش ساحت نظام تعلیم و تربیت، یک ساحت، زیبایی شناختی و تربیت هنری است که در حوزه اداره فرهنگی و هنری رقم می خورد؛ این اداره می تواند اثرگذارترین مجموعه در حوزه معاونت پرورشی باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اداره فرهنگی و هنری می تواند اثرگذارترین مجموعه حوزه پرورشی باشد

علی شمس ناتری در نشست کارشناسان فرهنگی و هنری شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش مازندران در اردوگاه شهدای دانش آموز ساری گفت: اوج برنامه های این حوزه، مسابقات و جشنواره های فرهنگی و هنری همانند جشنواره «امید فردا» است؛ در این دوره، کارهای فاخری از شهرستان ها و مناطق دریافت شده است.

ناتری خطاب به کارشناسان فرهنگی و هنری عنوان کرد: میدان رسد شما در سامانه نورینو است، امسال ۸۹ هزار دانش آموز از مازندران در جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا ثبت نام کردند و انتظار ما آن است که برای سال آینده تحصیلی آینده حضور دانش آموزان چشمگیرتر باشد.

وی بیان کرد: خلق استعدادها و ارائه برنامه ها در مدارس از مسیر حوزه فرهنگی و هنری اداره می گذرد و شما باید برنامه ویژه برای اجرای برنامه های خلاقانه در مدارس داشته باشید.

وی گفت: شیوه نامه عفاف و حجاب در ابتدای سال ۱۴۰۲ با نگاه اقناع سازی به شهرستان ها ارسال شد و انتظار داریم از ظرفیت فرهنگیان و دانش آموزان در خلق برنامه های خلاقانه و نو بهره گرفته شود.

به گروه های سرود و نمایش در مدارس توجه ویژه شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در ادامه عنوان کرد: هر مدرسه یک گروه سرود و یک گروه نمایش داشته باشد؛ به گروه های سرود و‌ نمایش مدارس توجه ویژه شود و این مهم از همین امروز به عنوان دستورالعمل اجرا شود.

شمس ناتری افزود: هر مدرسه ای در حد توان، گروه های سرود و نمایش را ترتیب دهد؛ از دید ما مناسب نیست که مدرسه ای این گروه ها را نداشته باشد؛ گروه های سرود و نمایش را با رویکرد تربیتی و موضوعات مختلف ایجاد کنید.

از ظرفیت مشارکت دانش آموزان بهره بگیرید

علی شمس ناتری عنوان کرد: در برنامه ها و فعالیت ها از مشارکت دانش آموزان بهره بگیرید، از ظرفیت تشکل های دانش آموزی و به خصوص خبرگزاری دانش آموزی پانا در فضاسازی رسانه‌ای استفاده کنید.

ناتری بیان کرد: نمایشگاه دانش آموزی از آثار دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره های فرهنگی و هنری در شهرستان ها و مناطق برپا کنید؛ نگاه پژوهش محور به حوزه فرهنگی و هنری داشته باشیم و به دانش آموزان اعتماد کنیم.

وی گفت: از ظرفیت دبیران هنر و معلمان هنرمند بهره ببرید، دانش آموزان هنرمند را به عنوان مشاور هنری خود برگزینید و بانک اطلاعاتی از معلمان و دانش آموزان هنرمند داشته باشید.

وی گفت: امسال در خلق آثار فرهنگی و هنری، ۶۰ درصد رشد داشتیم که عملکرد خوبی در سطح شهرستان ها و مناطق از لحاظ کمی و کیفی محسوب می شود.

خبرنگار: اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار