استاندار زنجان در مراسم گرامیداشت هفته مقام معلم:

حل مسائل فرهنگی در جامعه فقط از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر است

زنجان(پانا)-استاندار زنجان مواجهه با چالش‌های پیش روی موجود در جامعه را مهم و اشساسی ارزیابی کرد و گفت حل این مساول و چالش‌ها فقط از طریق آموزش و پرورش و تاثیرگذاری آن امکان پذیر است.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
حل مسائل فرهنگی در جامعه فقط از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر است

محسن افشارچی استاندار زنجان با حضور در مراسم متمرکز گرامیداشت هفته مقام معلم و با اشاره به چالش های پیش روی آموزش و پرورش برای تاثیرگذاری حداکثری بر روی دانش آموزان گفت: اگر نگاهی دقیق به اتفاقات سال گذشته داشته باشیم، سوالی مطرح می شود که نوجوانان و جوانان بیشتر از خانواده تربیت می پذیرند یا از معلمین و مدرسه؟ پاسخ این سوال در حوزه آموزش کاملا مشهود است و مدرسه بیشترین تاثیر را بر روی دانش آموزان دارد ولی در حوزه پرورش آیا تاثیرگذاری مطلق باز هم با آموزش و پرورش است؟

محسن افشارچی در ادامه سخنان خود افزود: اگر گذشته را مرور کنیم تاثیر و کیفیت پرورش در زندگی تک تک ما نمایان است تا امروز نیز فرزندان ما بیشترین تاثیر فکری و اخلاقی را از مدرسه و پرورش در مدرسه گرفته اند، اما متاسفانه با گسترش فضای مجازی و دسترسی کودکان و نوجوانان به آن، دانش آموزان از این فضا و محتوای منتشر شده در آن نیز متاثر شده اند.

افشارچی در ادامه با اشاره به آسیب های فضای مجازی گفت: یکی از آسیب های جدی گسترش فضای مجازی، گرفته شدن قدرت تحلیل فرهنگی و پرورشی از دانش آموزان است. یعنی دانش آموزان، امروزه با عمق کمتری مطالب را دنبال کرده و به دنبال چرایی و صحت محتوا نیستند.

نسل های آینده ما انسان هایی با افکاری نچندان عمیق و با دیدی سطحی خواهند بود که این نگرانی ها ورود جدی آموزش و پرورش به حوزه تربیت را می طلبد.

استاندار زنجان یکی دیگر از چالش های مهم در بحث فضای مجازی را، گسترش هوش مصنوعی و توسعه آن دانست و گفت: با ورود هوش مصنوعی به فضای مجازی، در ده سال آینده به اندازه یک قرن پیشرفت در حوزه فضای مجازی ایجاد می شود و ماشین به مرور زمان به موجودی که تولید محتوا می کند تبدیل خواهد شد و در آینده ای نزدیک بخشی از فکر کردن ما و دانش آموزان نیز به ماشین ها سپرده خواهد شد و قدرت تولید محتوای انسان ها نیز کاهش خواهد یافت و این یعنی زنگ خطر برای خلاقیت و تفکر انتقادی انسان ها.

افشارچی راه حل برون رفت دانش آموزان از چالش های فضای مجازی را، حضور دانش آموزان در مدارس و رفتار خوب و هدف دار معلمان با دانش آموزان دانست و گفت: حضور دانش آموزان در کنار هم نوعی انرژی در آن ها ایجاد می کند و معلمان با استفاده از این پتانسیل باید سعی در تاثیرگذاری حداکثری بر آنان را داشته باشند.

استاندار زنجان در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: انتظاری که از آموزش و پرورش داریم اجرایی سازی سند تحول در مدارس است. فصل هفت سند تحول که به اهداف و راهکار ها مربوط است میتواند ما را از چالش های امروزی که برای مدرسه و دانش آموزان وجود دارد برهاند.حل مسائل فرهنگی در جامعه فقط از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر است و باید با تمام توان سعی در پرورش صحیح دانش آموزان در مدارس داشته باشیم و ارتباط موثری با دانش آموزان گرفته شده و سخنان آنها را بشنویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار