تبیین دغدغه‌های زیست‌محیطی در نشست هنرمندان با رئیس اداره محیط زیست بن

بن (پانا) - در نشست هنرمندان و اهالی فرهنگ با رئئی محیط زیست شهرستان بن، دغدغه‌های زیست‌محیطی درراستای فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست تبیین و بررسی شد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تبیین دغدغه‌های زیست‌محیطی در نشست هنرمندان با رئیس اداره محیط زیست بن

در این نشست، بهمن رئیسی رییس اداره محیط زیست بن هدف از این جلسه را استفاده از ابزار تاثیرگذار هنر، در راستای انتقال مفاهیم زیست محیطی و تغییر رفتارهای نامناسب و آسیب زا برای محیط زیست دانست.

وی با اشاره به این که طبیعت میراث گذشتگان است و به ما ارث رسیده و ما امانتدارانی هستیم که باید آن را به آیندگان تحویل دهیم از هنرمندان و اهالی فرهنگ دعوت کرد ایده های خلاقانه، تاثیرگذار و عملی خود را در جهت حفظ محیط زیست ارائه دهند.

وی حفظ تنوع زیستی را از مهمترین دغدعه های زیست محیطی برشمرد و از منطقه حفاظت شده شیدا به عنوان یکی از پتانسیل‌های قوی کشور یاد کرد که با ۲۲ هزار متر وسعت و گونه های جانوری و گیاهی متنوع مانند یک دانشگاه در زمینه تنوع زیستی است.

رییسی افزود: حفظ محیط زیست وظیفه ای عمومی است که می توان با تبیین ارزش های آن با ابزار هنر و تشویق عامه مردم به حفظ طبیعت در نگهداری آن کوشید.

از دیگر بحث های زیست محیطی عنوان شده در این جلسه مدیریت پسماند و بحث و تبادل نظر در مورد راهکارهای موثر بر آن بود.

در ادامه هنرمندان، ایده های هنری و فرهنگی خود را مطرح کردند و ابراز امیدواری شد که با اجرای طرح‌های هنری گام موثری در فرهنگ سازی مثبت در جامعه در جهت حفظ محیط زیست برداشته شود.

گفتنی است این نشست به همت اداره محیط زیست و اداره ارشاد و کتابخانه های بن برگزار شد و هنرمندان و اهالی فرهنگ می توانند ایده های خودرا به اداره محیط زیست ویا خانه محیط زیست بن واقع در کتابخانه شهدا اعلام کنند.

خبرنگار دانش آموز : غزل علی بیگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار