امام جمعه ارومیه:

معلم جایگاه رفیعی در اسلام دارد

ارومیه (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید براینکه توجه به جایگاه معلم در اسلام رفیع و متعالی است گفت در اسلام به گونه‌ای به آموزه‌های دینی توجه شده که اگر تعلیم، تعلم و معلم نباشد خلقت مفهوم ندارد و این مساله معلم و یادگیری جایگاه رفیع و ارزشمندی در اسلام دارد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
معلم جایگاه رفیعی در اسلام دارد

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در سی و نهمین آیین نکوداشت مقام معلم در ارومیه افزود: شهید مطهری حاصل عمر امام (ره) بودند و شخصیت استثنایی داشتند و این روز را به این علت به نام معلم نامگذاری کردند تا معلمان این شخصیت بزرگ علمی و اخلاقی را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: ایشان فردی وظیفه مند بودند و وظیفه معلمی و هدایت را انجام می‌دادند و در این مسیر از همه چیزهای دیگر صرف نظر کرده و هیچ ملاحظه‌ای نداشتند.

وی اظهار کرد: شهید مطهری شخصیت عظیم علمی بود و اگر کتاب‌های ایشان را بررسی کنید می‌بینید با توجه‌ به نیازهای زمان تشخیص می‌دادند کتابی تحریر کنند که کتاب داستان راستان ایشان از نمونه این کتاب‌هاست.

به گفته نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، این شهید والامقام با آن عظمت‌شان تشخیص می‌دهند در جایی کتاب داستان راستان و در جایی دیگر در مجله زن روز از مجلات دوران طاغوت مقاله بنویسند و واهمه‌ای هم نداشتند که شان، ایشان زیر سوال برود لذا معلمان ما باید اینگونه زمان شناسی کنند و واهمه نداشته باشند.

وی تاکید کرد: اولین آیاتی که برپیامبر اکرم (ص) نازل شد خواندن و مساله تعلیم و تعلم و از نوع علم بوده است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی هم در این آیین با تاکید بر اینکه باید قدرت تفکر انتزاعی را در دانش آموزان تقویت کرد، یادآور شد: فضای مدرسه نعمتی است برای جامعه که در ایام کرونا از آن محروم شدیم ولی دشمن روی آن کار کرد و از این فرصت سوء استفاده کرد.

سردار رحیم جهانبخش با بیان اینکه نتیجه این قدرتمند شدن علمی جوانان و قرار گرفتن در اوج قله تفکر انتزاعی واهمه دشمنان از جوانان اسلامی است، گفت: آنان چه بسا از تجهیزات نظامی ما واهمه ندارند ولی از ذهن‌های خلاق و نظریه پرداز بودن جوانان ایرانی در فراتر از مرزهای ایران اسلامی می‌هراسند.

وی با اشاره به اینکه بستر حرکت‌های هنجارشکنانه اخیر در جامعه در فقدان مدرسه ایجاد شد، تاکید کرد: اگر معلمان یک روز نباشند فردای آن ناهنجاری، پلشتی و زشتی است و این بیانگر جایگاه ارزشمند معلم و نظام تعلیم و تربیت است لذا امروز رسالت آموزش و پرورش سخت و سنگین است.

در پایان آیین نکوداشت مقام معلم از هشت معلم منتخب و چندین معلم برگزیده در بخش فعالیت‌های جهادی و پژوهشی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار