مسئول عقیدتی ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه:

معلم در فرهنگ‌سازی مصرف درست نقش بسزایی دارد

فیروزکوه (پانا) - مسئول عقیدتی ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه، نقش معلم در فرهنگ‌سازی مصرف درست را بسیار موثر دانست و گفت وقتی معلم بتواند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کند، می‌تواند انسان‌سازی کند و به این ترتیب می‌تواند دانش‌آموزان را رشد دهد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
معلم در فرهنگ‌سازی مصرف درست نقش بسزایی دارد

کاظم‌ موئینه، مسئول عقیدتی ناحیه مقاومت‌بسیج فیروزکوه در همایش امیدآفرینی و نقش معلمان در تحقق تمدن نوین‌اسلامی گفت: یکی از دستگاه‌هایی که در اولویت قرار دارد آموزش وپرورش است. آموزش و پرورش، سیستم عاملی است که پایه همه چیز است و تمدن‌ساز است و بنا به تاکید مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش مهم‌ترین سیستم در کشور ما است و تمام دستاوردها و پیشرفت‌هایی که در کشور داریم مدیون آموزش و پرورش هستیم.

مسئول عقیدتی ناحیه مقاومت‌بسیج فیروزکوه با اشاره به مفهوم تمدن با ریشه مدرنیت، شهروندی، آشنا شدن با اخلاق مردم و زندگی در کنار هم، بیان کرد: ریشه تمام پیشرفت‌ها، کنار هم قرار گرفتن است. با جزیره‌ای کار کردن، فردی کار کردن شاید توفیقاتی برای فرد حاصل شود اما نمی‌تواند یک حرکت تاثیرگذار داشته باشد و تا زمانی که"من"، "ما" نشود اتفاق خاصی نخواهد افتاد؛ اسلام همیشه تاکید می‌کند "واعتصموا بحبل‌الله‌جمیعاً" در عبادت‌کردن هم می‌گوئیم، "ایاک‌نعبد وایاک‌نستعین" یعنی خدایا همه‌مان از تو می‌خواهیم. این ویژگی انسان است که خداوند متعال به او عطا کرده تا بتواند از تجربیات استفاده کند.

وی در خصوص تمدن‌اسلامی گفت: از زمان بعثت پیامبر و نیز هجرت ایشان از مکه به مدینه چه درباب زندگی‌فردی و چه درباب زندگی‌اجتماعی، سیر تمدن‌اسلامی آغاز شد مثلا ارزش‌نهادن به جایگاه زن و احترام به کودکان نمونه‌هایی از تمدن اسلامی است؛ همانطور که پیامبر فرمودند: "المراه ریحانه لیست بقهرمانه" که اشاره به این دارد جنس زن قابل احترام و لطیف است و نیز پیامبر عظیم‌الشان با کودکان بازی می‌کردند که به ما بیاموزند در هر جایگاهی هستیم در رفتار با کودکان باید زبان کودکانه به کار گیریم. در تربیت فرزند ۷سال نخست آقاست، ۷سال دوم زمان آموزش و تعلیم‌پذیری است و ۷سال سوم دوره زندگی‌، وزیر است و زمان مشورت با اوست، پیامبر(ص) باتوجه به این جزئیات بنای زندگی اسلامی را ساختند.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت مصرف بیان کرد: معلم در خصوص فرهنگ‌سازی مصرف درست نقش بسزایی دارد. وقتی معلم بتواند با دانش‌آموز ارتباط برقرار کند می‌تواند انسان‌سازی کند و به این ترتیب می‌تواند دانش‌آموزان را رشد دهد. تمدن نوین اسلامی چیزی است که خدا از انسان می‌خواهد یعنی هم رفاه مادی و هم رفاه معنوی، داشتن وفای به عهد، دروغ نگفتن، پرهیز از کلام ناپسند، پایمال نکردن حقوق دیگران و... که اسلام این برنامه تمدن را به ما ارائه داده است.

مسئول عقیدتی ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه، با اشاره به اهمیت خانواده در تربیت فرزندان افزود: آراستگی زن و مرد در خانه و خوشرویی و توجه به یکدیگر فضای خانه را گرم می‌کند و این خصوصیات در اسلام نیز تاکید شده است.

موئینه، در پایان گفت: در مبحث تربیت اول مکان است که تربیت هم در خانه و هم در مدرسه اتفاق می‌افتد و از معلمان خواست دلسوزانه همانند پدر و مادر به دانش‌آموزان توجه کنند و به آنها قدرت فکر کردن بدهند تا بتوانند در زندگی پیشرفت کنند و تبعیض قائل نشوند و طبق قوائد تربیتی عمل کنند.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار