برگزاری جشنواره "دآا"دختران آفتاب در شهرستان فیروزکوه

فیروزکوه ( پانا) - جشنواره "دآا" دختران آفتاب در شهرستان فیروزکوه با هدف تقویت مهارت‌های حرکتی دانش‌آموزان ، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در مناطق روستایی و حاشیه‌ای و دوزبانه در دو محور فعالیت، آغاز به‌کار کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره "دآا"دختران آفتاب در شهرستان فیروزکوه

فاطمه سیر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه در افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران ضمن اهدای درود و سلام و صلوات بر روان تابناک شهدای معزز، بخصوص شهدای فرهنگی و همچنین شهید بزرگوار شهید ابراهیم هادی به عنوان شهید ورزشکار و تبریک ایام گرامیداشت هفته معلم و تشکر از فرماندار و مسئولان استانی گفت: دانش‌آموزان عزیز ما مهم‌ترین رکن نظام آموزش و پرورش تلقی می‌شوند. قطعا عواملی که منجر می‌شود این سرمایه‌های ملّی ما بتوانند برای رشد بهینه و کیفی آماده باشند مهارت‌های رفتاری این عزیزان است و این جشنواره فرصت بسیار مغتنمی است که با همکاری اداره ورزش و جوانان بتوانیم فرصت‌های خوبی برای ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان عزیزمان رقم بزنیم.

همچنین رضا امیدی، معاونت تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: با سلام و درود بر ارواح طیبه امام و شهدای اسلام و آرزوی توفیق و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، از دکتر حیدری‌منش فرماندار شهرستان، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران دکتر جوادی و شورا معاونان اداره کل ورزش و جوانان و اعضا شورا شهر و شهردار، ادارات هلال احمر، ورزش و جوانان و تلاش شبانه‌روزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان و کارشناس تربیت‌بدنی، دانش‌آموزان و اولیا که در اجرا این برنامه کمک کردند تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: برنامه دختران آفتاب ایران برنامه‌ای است که با هماهنگی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با موادمخدر طراحی شد. دانش‌آموزان به عنوان ارکان اصلی هر کشور و آینده‌سازان هر مملکت هستند و قطعا تحرک و شادابی و نشاط دانش‌آموزان کمک خواهد کرد که دانش‌آموزان عزیز بتوانند ستون‌های نظام و اتقلاب را مستحکم‌تر کنند.

امیدی تصریح کرد: در همین راستا در جهت شادابی و نشاط دانش‌آموزان و گسترش این فرهنگ ، جشنواره دختران آفتاب ایران ابتدا پایلوت در استان هرمزگان اجرا شد و سپس در ۳۱ شهر در سطح کشور، این برنامه اجرا خواهد شد، که با توجه به شرایط شهرستان فیروزکوه و توانمندی مدیر آموزش و پرورش این شهرستان با کمال افتخار این شهرستان جهت برگزاری جشنواره انتخاب شد.

وی بیان کرد: این جشنواره با هدف تقویت مهارتهای حرکتی دانش‌آموزان، پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در مناطق روستایی و حاشیه‌ای و دوزبانه در دو محور فعالیت خواهد کرد؛ نخست تاکید بر ورزشهای بومی و محلی ،ورزش‌ها و بازی‌های عشایری و روستایی است و محور دیگر ورزش قهرمانی است که ما می‌خواهیم کانون‌های ورزشی را در مدارس فعال کنیم که در رشته‌های ورزشی که تیم ملی دارند قهرمانانی از همین مدارس شناسایی شوند و استعدادهای‌شان پرورش داده شود و نهایتا پرچم باغرور کشورمان را به اهتزاز دربیاورند.

معاون تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان گفت: این برنامه هم در راستای منویات مقام معظم رهبری است و هم در راستای بند پنج سه سند تحول بنیادی دولت مردمی و انقلابی است.

امیدی به عنوان نماینده مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در زمینه اختصاص زمین ورزشی تایلی‌پورت و تامین اعتبار آن با واریز به حساب مدرسه قول مساعد دادند تا آینده‌سازان کشورمان بتوانند از این فرصت استفاده کنند و هم‌چون گذشته در آینده هم مایه افتخار کشور باشند.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطیما ایلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار