رقابت کارخانجات فارس در عرصه انتخاب واحد نمونه استاندارد

شیراز (پانا) - به گفته مدیر کل استاندارد فارس، واحدهای تولیدی استان فارس که تمام محصولات مشمول استاندارد اجباری آن‌ها دارای نشان استاندارد باشد، می‌توانند در رقابت برای کسب عنوان واحد نمونه استاندارد استان شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۹۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رقابت کارخانجات فارس در عرصه انتخاب واحد نمونه استاندارد

محمدمهدی رزمجو گفت: مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی می‌توانند نسبت به تهیه و تکمیل مستندات لازم مطابق با فرمهای مربوطه که درسایت این اداره کل به آدرس بارگذاری شده است،اقدام کنند. بدین منظور تمامی واحدهای تحت پوشش استاندارد می توانند از طریق صفحه خود در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد که دارای نام کاربری و رمز اختصاصی است حداکثر تا تاریخ 31/3/1402 نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات لازم و ثبت درخواست شرکت در فرآیند انتخاب واحدهای نمونه اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی‌که واحدهای متقاضی جهت ثبت نام در فرآیند انتخاب واحد نمونه با هر مشکلی مواجه شوند، موضوع مربوطه را به اداره نظارت بر اجرای استاندارد منعکس کنند تا نسبت به بررسی و رفع مشکل اقدام شود. ضمن اینکه هر گونه تغییر در عوامل و ضوابط ارزیابی نیز در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اطلاع رسانی می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این که امکان اقدام درخصوص درخواست هایی که خارج از مهلت تعیین شده و یا به صورت ناقص ارائه شود، وجود نخواهد داشت کلیه واحد های متقاضی به نحوی برنامه ریزی کنند تا در زمان مقرر ثبت نام آنها انجام شود.

مدیرکل استاندارد فارس افزود: نتایج آزمون های انجام شده فرآورده های تولیدی این واحدها نباید طی سال گذشته هیچ گونه مغایرتی با استاندارد ملی مربوطه داشته و علاوه بر این واحدهای مذکور نباید هیچ گونه شکایت منجر به اقدام حقوقی را در کارنامه خود داشته باشند.

وی افزود: به جز رعایت کیفیت که از مهمترین مؤلفه های ارزیابی واحدهای متقاضی است، سایر اقدامات موثر بر تداوم و ارتقای کیفیت نیز از جمله برگزاری دوره های آموزش مدیران و کارکنان، دوره های آموزشی مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و تداوم برنامه استقرار سیستم کنترل کیفیت در خط تولید و نوسازی ماشین آلات، نوآوری و افزایش کیفیت محصولات و همچنین صادرات محصول و رضایت مشتریان از امتیازهای اصلی انتخاب واحدهای نمونه استاندارد تلقی می شود.

به گفته وی هم اینک افزون بر 1200 واحد صنعتی در استان فارس برای حدود 1880 فرآورده تولیدی خود از اداره کل استاندارد فارس، پروانه استاندارد دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار