مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

معلمین در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند

شهرری یک (پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته معلم در مصلی شهر قیامدشت، گفت معلمین در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند.

کد مطلب: ۱۳۶۹۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمین در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند

محسن نوروزیان، مدیر اموزش پرورش شهرستان‌های استان تهران، طی سخنرانی خود در مصلی شهر قیامدشت گفت: معلمی یک معنای عمومی دارد، هرکسی که آموزنده باشد معلم است؛ در این معنا خداوند متعال ابتدا معلم عالم است؛ وارث خداوند پیامبرانند که به معلمی می‌‌پرداختند، همه کسانی که باعث رشد و ترقی جامعه می‌شوند در ردیف این معنای معلمی قرار می‌گیرند.

محسن نوروزیان در رابطه با معنای دوم معلمی بیان کرد: در معنای دوم معلمی، معلمین آموزش و پرورش تعریف می‌شوند، همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که ارزش این معلم نسبت به معلم اول دو برابر است.

وی در ادامه، با اشاره به سن یادگیری اظهار کرد: امانت‌هایی در سنی که بهترین سن برای یادگیری، فراگیری علم، تعلیمات دینی، اعتقادی و تربیتی است در اختیار داریم؛ دانش‌آموزان در این سن مواردی را یاد می‌گیرند که پایه‌گذار رشد بنیادین کشور می‌شود.

نوروزیان از اهمیت نقش معلمین در شکل‌گیری انقلاب گفت: معلمین از ابتدای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند؛ ابتدای پیروزی انقلاب اکثر مسئولین نظام ما از معلمین بودند همچنین شهدایی همچون شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی، شهید والامقام علامه و همچنین شهید مطهری که ما روز ۱۲ اردیبهشت را مزین به نام ایشان کردیم؛ این‌ها معلمین تاثیر‌گذاری در شکل‌گیری انقلاب بودند.

نوروزیان در رابطه با دو شیفت بودن مدارس بیان کرد: حدود ۴۴۲۰۰ نفر دانش‌آموز در ناحیه یک شهرری در ۱۶۱ مدرسه مشغول تحصیل بودند؛ حدود ۸۰ درصد مدارس دو شیفت هستند که این آمار نشان‌دهنده کمبود فضای آموزشی است؛ این مسئله، یکی از مسائلی است که به کمک خیرین و مردم می‌بایست حل شود تا دانش‌آموزان بتوانند با تراکم استاندارد در کلاس‌های درس تحصیل کنند.

وی در پایان با اشاره به سند تحول بنیادین، گفت: در سند تحول بنیادین از مدرسه استاندارد تعاریفی داریم که می‌بایست به آن‌ها برسیم، اگرچه آن جایگاه در ناحیه یک ری و قیامدشت فراهم نشده است؛ امید است خیرین و افرادی که توان کار باقیات و صالحات را دارند در این حوزه ما را یاری کنند تا آموزش پرورش در راستای استاندارد خدمات دهی به دانش آموزان عزیز قرار بگیرد.

دانش‌آموز خبرنگار: ایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار