سید تقی عمارتی، معلمی برای حفاظت از طبیعت

اصفهان (پانا) - سید تقی عمارتی نوش آبادی، متولد سال 1326 است و31 سال از عمر خود را در آموزش و پرورش کاشان برای توسعه فرهنگی ایران‌زمین وقف کرده‌ است.

کد مطلب: ۱۳۶۸۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
سید تقی عمارتی، معلمی برای حفاظت از طبیعت

او معلمی است که از دهه ۵۰ خورشیدی کمر به آبادی طبیعت کویری بسته است و حتی اردوی دانش آموزانش کاشت بذر و نهال در ریگزارهای نوش آباد بوده است.

حاج تقی عمارتی دوران بازنشستگی را به کوهنوردی می پردازد و شهریور سال 1390 برای نخستن بار به دماوند صعود کرد و تا به امروز بیش از 50 درصد از کوه های ایران برنامه سیمرغ را فتح کرده است.

این فرهنگی پیشکسوت که 10 بار صعود به دماوند و 150 صعود به کرکس را را در کارنامه خود دارد و هر هفته به تنهایی به پاکسازی کوهستان و طبیعت می پردازد شعارش این است که: اگر شما زباله بریزید ما پاکسازی می‌کنیم.

حاج تقی عمارتی فرزند کویر و دوستدار طبیعت است که سال 98 به عنوان جنگلبان نمونه مردمی استان اصفهان، سپاس نامه کشوری همیار طبیعت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را دریافت کرد.

هفته بزرگداشت مقام معلم، بهانه ای است برای پاسداشت خدمت همه آنها که عاشقانه امانتداران خدا در روی زمین هستند و درس آنها، آموزش همگانی برای حفظ ایران عزیز است و امروز نزدیک به نیم قرن است که سید تقی عمارتی نوش آبادی، درسش یک جمله است که «آب و زمین و هوا امانت های خدا در دست انسان است» و آلودگی آنها را ناسپاسی نسبت به خدا و نابودی جهان خلقت است.

تلاش های بشردوستانه این معلم بازنشسته باعث شد که سال 99 در آیین بزرگداشت سالمندان ایران به عنوان یکی از 10سالمند نمونه کشور انتخاب شود.

سید تقی عمارتی، در شبکه های اجتماعی نیز حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را فرهنگ سازی می کند و در آخرین پست او آمده است: «امروز در حال جمع آوری زباله های رها شده در طبیعت بودم. بطری های رها شده در طبیعت را دیدم که عامل 90 درصد آتش‌سوزی های طبیعت است. بطری‌های رها شده در اثر تابش نور آفتاب، خاصیت ذره بینی پیدا کرده و طبیعت را به آتش می کشند و کلام آخر حقیر اینکه بطری های آب را در طبیعت رها نکنید. آب آن‌را به گیاهان بدهید و بطری را با خود به خانه بیاورید. طبیعت خانه ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار