نواختن زنگ سپاس معلم در شهرستان کلات

کلات(پانا)-مراسم "نواختن زنگ سپاس معلم" در دبیرستان ۱۷ شهریور شهرستان کلات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نواختن زنگ سپاس معلم در شهرستان کلات

رمضان پروانه گفت: صبح امروز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۲،همزمان با سراسر استان خراسان رضوی و شهرستان کلات "آیین نواختن زنگ سپاس معلم"در‌ محل آموزشگاه هفده شهریور کلات برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش کلات در این مراسم ضمن عرض خداقوت به همکاران و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: قدردان همه معلمان عزیزی که خالصانه و مجاهدانه در راه پیشبرد اهداف تعلم و تربیت گام برداشته و رشد فرزندان این مرز و بوم تلاش می کنند هستیم.

‌پروانه‌ افزود:خداوند متعال خالق همه موجودات عالم و اولین معلم بشریت است،معمولا یک پدر همه فرزندان خود را دوست دارد و فرقی بین پسر و دختر بودن آنها نمی گذارد،خداوند متعال نیز همه مخلوقاتش را دوست می دارد.اما در رابطه با یکی از موجوداتی که خلق نموده به خودش احسنت می گوید؛"فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ"آن موجود کسی نیست بجز انسان .

پروانه گفت: بعد از پیامبران تربیت انسان ها به معلمان واگذار شده است،اینکه می گویند معلمی شغل انبیا است به واسطه همین است،چرا که انبیاء مردمان را آگاه و از انحطاط دور می نمودند و به انسان ها معرفت ،گذشت ،امانت داری، وفای به عهد و ...می آموختند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت اظهار داشت: نجات یک انسان نجات یک جامعه است،ما بر دستان همه معلمان آقا و خانم بوسه می زنیم چرا که با تمام وجود در راه تربیت شما نوگلان عزیز تلاش و در جهت تربیت انسانی در تراز انقلاب اسلامی گام برمی دارند. شهید مطهری "معلمی" که این هفته به واسطه شهادت ایشان نامگذاری شده بصیر بود.معلم موفق نیز کسی است که بصیر و از القائات نادرست دشمن جلوگیری می نماید.معلمین ما با بصیرت،ولایت مدار و ولایت پذیر هستند.از شاخصه های یک معلم در تراز انقلاب اسلامی علاقمندی به نظام، دوست داشتن دانش آموزان و کوشش برای اهداف تعلیم و تربیت است.

رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات اظهار داشت: امروز مفتخریم که معلمان عزیز شهرستان کلات جوان با انگیزه و در‌ کنار افرادی با تجربه در حال خدمت هستند.نیروی جوانی و تجربه های ناب معلمی امروز در شهرستان در کنار هم قرار گرفته و به همین دلیل شاخصه های آموزشی، تربیتی،عمرانی و پژوهشی خوب می درخشند.

وی در‌ پایان گفت: امروز در سراسر کشور زنگ سپاس معلم نواخته شد و ما نیز در‌ همین‌ راستا گرد هم آمده و لازم از زحمات همه شما پرچمداران عرصه آموزش و پرورش تقدیر کنیم.

در ادامه این آیین، از زحمات معلمان آموزشگاه مذکور تجلیل و "زنگ سپاس" معلم نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار