تجلیل معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران از مشاور ایثارگر ملارد

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با حضور در مدرسه ام لیلا طاهرلو و با هدف تکریم مقام معلم از مشاور ایثارگر این مدرسه تجلیل کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران از مشاور ایثارگر ملارد

سعید دهنوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور در آموزشگاه متوسطه اول ام لیلا طاهرلو از زحمات صادقانه افسانه فهیم آرا مشاور جهادی این مدرسه قدردانی کرد.

فهیم آرا در دوران کرونا و پس از آن علاوه بر مدرسه موظف خود، بصورت جهادی هفته‌ای یک روز امور مشاوره‌ای مربوط به دانش‌آموزان و اولیاء این آموزشگاه را انجام می‌دهد.

در این دیدار، مشاور ایثارگر مدرسه ام لیلا طاهرلو، انگیزه به خدمت و کمک به دانش آموزان محروم این منطقه را از اهداف این کار جهادی دانست و گفت: ن خستین خصوصیتی که با شنیدن نام مشاور مدرسه می‌تواند به حافظه هر کسی خطور کند یک شنونده خوب بودن است. در واقع اغلب زمان مشاور در مدرسه صرف شنیدن و تحلیل حرف‌های دانش‌آموزان، اولیاء و دیگر همکاران می‌شود، همچنین نقش پرورش در آموزش و پرورش یکی از چالش‌هایی است که به نظر می‌رسد خانواده‌ها نیز با آنها روبه‌رو هستند و از این حیث واجب می‌دانیم ظرفیت مشاوران به عنوان رکن مهم در مدارس، مورد غفلت قرار نگیرد.

وی ادامه داد: متخصصان امر تعلیم و تربیت براین باورند که یکی از روش های مناسب مبارزه با مشکلات مربوط به تعاملات ناکارآمد نوجوانان در دوره خطیر بلوغ و کاهش مشکلات اجتماعی ناشی از این کژکاری، آن است که پیشگیری از مشکلات و اصلاح رفتار را از نسل جوان یعنی دانش‌آموزان در مدارس آغاز شود.

فهیم‌آرا در خصوص انگیزه‌های فعالیت جهادی خود تشریح کرد: در حال حاضر در جامعه به دلایلی چون فقر اقتصادی، فرهنگی و اعتیاد والدین شاهد آسیب‌های اجتماعی فراوانی هستیم، از طرف دیگر دیدن غم و ناراحتی دانش‌آموزان همیشه برایم سخت بود و من را به فکر فرو می‌برد و دوست داشتم به هر طریقی که شده به آنان کمک کنم تا لبخند را بر روی لبانشان ببینم، از این رو و با توجه به رشته تحصیلی و کاری خود، تصمیم گرفتم یک روز در هفته در مدارس روستایی به کار مشاوره مشغول باشم و به این روش بتوانم قدم هر چند کوچک در جهت رفع مشکلات دانش آموزان بر دارم.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار