سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

نهال نوپای تئاتر درسی به درخت تنومندی در عرصه فرهنگ و هنر مبدل خواهد شد

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت اموزش و پرورش گفت نهال نوپای تئاتر درسی با حمایت همه‌جانبه اولیا و دست‌اندرکارن نظام آموزش و پرورش کشور به درختی تنومند در عرصه فرهنگ و هنر ایران بزرگ اسلامی مبدل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نهال نوپای تئاتر درسی به درخت تنومندی در عرصه فرهنگ و هنر مبدل خواهد شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت آغاز هفته تئاتر درسی در مدارس کشور، پیامی صادر کرد که متن پیام به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

جهان امروز ، نیازمند شناخت جدید در حوزه های مختلف علمی ، فرهنگی، هنری، فناوری و ... است و اگر در این سرعت تعامل و تقابل فرهنگ ها و تمدن ها نتوانیم متناسب با نیاز و سرعت روز حرکت کنیم قطعا در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

بی شک در چرخه تحولی دنیای پر سرعت امروز ، آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی نظام تربیت رسمی کشور با توجه به مخاطب گستره میلیونی دانش آموزان ، معلمان و اولیای آنها نقشی بی بدیل و غیرقابل انکار بازی می کند و اگر این دستگاه عظیم و گسترده فرهنگی کشور نتواند خود را متناسب با نیازها و دغدغه های روز دانش آموزان همراه سازد ، بیش از پیش کارآمدی خود را در تربیت نسلی خلاق ، پویا و متعهد از دست خواهد داد.

در تربیت امروز دیگر آموزش و پرورش از یکدیگر جدا نیست و این دو بال ارزنده ، باید همسو و هم راستای یکدیگر ،رشدی تمام ساحتی را تجربه نمایند تا فرزندان این سرزمین را به سرمنزل مقصود رهنمون سازند.

در شیوه های نوین آموزشی قطعا و یقنینا شیوه نمایشی از موثرترین، به روز ترین و کاربردی ترین روش های آموزشی دنیاست .

تئاتر آموزشی یا تئاتر درسی که امروزه به درستی پایه های آن در نظام تربیتی کشور در حال پی ریزی است به دلیل تنوع بخشی به محیط کلاس درس ، مدارس ما را پویاتر خواهد کرد و عمق یادگیری را در دانش آموزان دو چندان خواهد ساخت.

توجه به این حرکت ارزشمند و موثر فرهنگی نیازمند همت جدی معلمین توانمند کشور و مدیران پر همت مدارس در بکارگیری از این ابزار قدرتمند است و برگزاری هفته تئاتر درسی در مدارس سراسر کشور، تحولی است که مشارکت جدی دانش آموزان را در مباحث آموزشی و پرورشی به همراه خواهد داشت.

قطعا نهال نوپای تئاتر درسی با حمایت همه جانبه اولیا و دست اندرکارن نظام آموزش و پرورش کشور به درختی تنومند در عرصه فرهنگ و هنر ایران بزرگ اسلامی مبدل خواهد شد.

با آرزوی توفیق

محمد حسین پورثانی

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار