معلم شکل‌دهنده و جهت‌دهنده یک جامعه است

تهران(پانا) - شغل معلمی از ارکان اصلی جامعه و تشکیل‌دهنده ساختار فکری، اخلاقی و فرهنگی همان جامعه در قیاس با جوامع دیگر است.

کد مطلب: ۱۳۶۸۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
معلم شکل‌دهنده و جهت‌دهنده یک جامعه است

احمد کمیزی مدیر دبیرستان نمونه دولتی امام حسن عسگری (ع) منطقه ۱۵ تهران در گفت و گو با پانا ضمن تبریک فرارسیدن هفته معلم، شغل معلمی را شغلی مقدس و یکی از ارکان سازنده جامعه قلمداد کرد.

احمد کمیزی گفت: انسان همواره در حال یادگیری است اساسا انسان برای این زاده شده تا بیاموزد و بیاموزاند، انسان ها پس از درک خود نیازمند آموختن بودند که یکی از مهم ترین مسائل حائز اهمیت است این وظیفه خطیر را معلمان و آموزگاران تقبل کردند تا با مشعل علم افروزی راه تاریک پیش رو را روشن سازند.

کمیزی ادامه داد: کامل ترین و جامع ترین سخنان، بعداز کلام الله مجید سخنان امیر المومنین امام علی (ع) است. امام علی(ع) با تمامی بزرگواری و بزرگ منشی و با وجود داشتن جایگاه بلند مرتبه در حدیثی مشهور می فرمایند«هرکس یک کلمه به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است » این سخن زیبا بر اهمیت آموزش و مقام رفیع معلمی دلالت دارد.

مدیر دبیرستان نمونه دولتی امام حسن عسگری (ع) تصریح کرد: ما به عنوان کسانی که دانش آموختگان معلمان عزیزی هستیم که اساتید ما بودند و به ما آموزش دادند این وظیفه را داریم تا با امکانات موجود خود به بهترین وجه از اساتید و همکاران خود تجلیل کنیم.

کمیزی گفت: یک مدیر و یک معلم برای اینکه در حوزه فعالیت آموزشی برتر باشد باید با عشق و علاقه و اشتیاق فراوان به کار خود بپردازد تا بتواند در کار آموزش موفق باشد اگر که یک معلم به کار خود و به درسی که آموزش می دهد عشق بورزد، باعث می شود این عشق و علاقه را به دانش آموزانش انتقال دهد و در نتیجه در کار خود موفق تر باشد.

کمیزی خاطر‌نشان کرد: معلم ها الگوی دانش آموزان کلاس درس هستند و اگر که ما معلم ها با عشق و علاقه و با نظم و حسن رفتار به کار تدریس بپردازیم باعث می شویم تا دانش آموزان تمایلی بیشتری نسبت به فضای مدرسه و فضای کلاس درس و معلم داشته باشد.

*دانش آموز خبرنگار؛ امیر عباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار