صدور ۶۰ هزار حکم برای اجرای قانون رتبه‌بندی/ فیلم

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از صدور ۶۰ هزار حکم برای اجرای قانون رتبه‌بندی، استخدام یکهزار و ۲۰۰ نفر در آموزش و پرورش استان، تسویه بدهی میلیاردی مراکز رفاهی و درمانی و فعالیت‌های تربیتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
صدور ۶۰ هزار حکم برای اجرای قانون رتبه‌بندی/ فیلم

علی موحدی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد : ۹۵۰ معلم در سامانه جلوه‌های ویژه معلمی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴ نفر معلم نمونه استانی و ۵۸ معلم نمونه شهرستان/منطقه انتخاب و معرفی شده‌اند.

وی از اجرای ۱۵۰برنامه در هفته معلم خبر داد و اضافه کرد: برگزاری همایش تجلیل از معلمان نمونه، تجلیل از بازنشستگان، غباررویی گلزار شهدای فرهنگی و برنامه سپاس معلم، از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

استان بوشهر؛ رتبه چهارم رتبه مستند سازی املاک

موحدی عنوان کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش استان بوشهر رتبه چهارم کشور در زمینه اخذ سند ثبتی برای املاک را دارد.

وی از فروش ۶ ملک در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان و دشتی در قالب طرح مولدسازی خبر داد و گفت: املاک به فروش گذاشته اوقافی و یا متعلق به خیرین نیستند و نه تنها در حال حاضر کارکرد آموزشی ندارند بلکه شرایط احداث واحد آموزشی، ورزشی و تربیتی در سالهای آینده را نیز ندارند.

موحدی تاکید کرد: پول حاصل از فروش این زمین‌ها، در همان منطقه و شهر برای تکمیل مدارس نیمه کاره هزینه خواهد شد.

از بدهی میلیاردی، به سوددهی رسیده‌ایم

موحدی با اشاره به اینکه مراکز رفاهی خانه معلم شماره ۱، ۲ و درمانگاه فرهنگیان، بدهی‌های سنگین بر دوش آموزش و پرورش گذاشته بودند، ادامه داد: این فضاها به بخش خصوصی واگذار شده‌اند که خوشبختانه نه تنها بدهی‌های میلیاردی این مراکز پرداخت شده است بلکه در درآمدهای اختصاصی به سوددهی رسیده‌ایم و خانه معلم شماره ۲ نیز به هتل سه ستاره ارتقا یافته است.

وی از ارائه خدمات درمانی به ۹۰۰ فرهنگی در ایام نوروز خبر داد و گفت: همه خدمات درمانی برای فرهنگیانی که بیمه دارند رایگان است و این مرکز با تمامی بیمه‌های معتبر قرارداد دارد.

موحدی اضافه کرد: در گذشته یک یونیت دندان پزشکی(صندلی‌های مخصوص دندانپژشکی) در این درمانگاه وجود داشت که در حال حاضر به چهار یونیت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به دنبال راه اندازی داروخانه و استقرار یک دستگاه آمبولانس در این مرکز درمانی هستیم تا خدمات بهتری به فرهنگیان ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه خوابگاه شهدای دانش‌آموزی باغ زهرا شرایط مناسبی برای پذیرش مهمان نداشت، خاطرنشان کرد: با بهسازی این خوابگاه و تجهیز به تخت‌های هتلی، شرایط برگزاری مسابقات کشوری به میزبانی استان فراهم شده است.

موحدی با بیان اینکه ناوگان خودرویی ما بسیار ضعیف بود، ادامه داد: این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای همکاران و دانش آموزان گردیده بود که در نهایت خودروهای اسقاطی به فروش گذاشته شد و ۱۰ خودرو جدید به ناوگان خودرویی استان افزوده شد و ۱۰ مینی بوس نیز تعمیر و به چرخه خدمات دهی برگشتند.

پنج استان برتر کشوری؛ چشم‌انداز کنکور

موحدی با اشاره طراحی و تدوین نقشه کنکور استان ، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در یک برنامه ۴ ساله، به پنج استان برتر کشور در کنکور سراسری برسیم.

وی از توزیع یک میلیارد تومان کتاب ویژه کنکور‌ خبر داد و گفت: کلاس‌های رایگان کنکور با همراهی نفت برای مناطق مختلف و به ویژه کم برخوردار استان برگزار شده است.

موحدی ادامه داد: با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری امسال و افزایش این تاثیر در سال‌های آینده به ۶۰ درصد، نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل مشکلات اقتصادی از خدمات کنکور محروم شود.

ب یشترین سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی داریم

موحدی با اشاره به اتمام احداث ۳۶ چمن مصنوعی و ۲۰ کلاس درس تربیت بدنی در فاز اول طرح شهید سلیمانی، گفت: با پیگیری صورت گرفته، در فاز دوم طرح به دنبال احداث ۵۰ سالن ورزشی تیپ ۲ و کلاس درس تربیت بدنی هستیم.

وی افزود: در مجموع برای فاز اول و دوم این طرح ۷۵ میلیارد تومان هزینه صورت خواهد گرفت.

موحدی جایگاه استان در سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی را رتبه اول کشور دانست و عنوان کرد: سرانه کشوری ورزش دانش‌آموزی ۳۳ صدم مترمربع و سرانه استانی ۸۸ صدم مترمربع است که در صورت اتمام هشت سالن ورزشی فاز اول طرح شهید سلیمانی، این نرخ به یک و ۵ صدم مترمربع افزایش می‌یابد.

بوشهر؛ یکهزار و ۸۰۰ کلاس تخریبی دارد

موحدی تعداد کلاس‌ها‌ی درس فرسوده استان را یک هزار و ۸۰۰ مورد دانست و افزود: بخشی از این موارد مقاوم سازی شده‌اند و بخشی نیز در حال نوسازی می باشند و تعدادی دیگر نیز باید بازسازی شوند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مشکلات جامعه حل شود، باید مشکلات آموزش و پرورش حل گردد، ادامه داد: معلم و دانش آموز ما امروز نباید دغدغه کولر، میز و نیمکت داشته باشد لذا صنایع و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید به مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به این نهاد عمل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دلسوزی برای آموزش و پرورش در واقع دلسوزی برای آینده ایران اسلامی است. ما نباید برای بزرگداشت روز معلم فقط به این هفته بسنده کنیم و روز معلم فقط ۱۲ اردیبهشت نیست بلکه از ابتدای مهر تا پایان خرداد هر روز، روز معلم است و برای پاسداشت مقام معلم باید گام بر داریم.

استخدام یکهزار و ۲۰۰ نفر در آموزش و پرورش استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از شرکت ۶ هزار و ۴۸۴ نفر داوطلب در آزمون استخدامی رشته آموزگاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۸۷۰ نفر زن و ۶۱۴ نفر مرد بودند.

موحدی با بیان اینکه ۸۵۰ نفر از محل ماده ۲۸ جذب خواهند شد، گفت: ۲۸۷ نفر آموزگار ابتدایی که از این تعداد ۵۰ نفر سهمیه آموزش و پرورش استثنایی استان خواهد بود به زودی در ادامه روند آزمون استخدامی جذب خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۵ نفر مربی پرورشی و مراقب سلامت نیز در ادامه آزمون استخدامی جذب خواهند شد، ادامه داد: ۲۹۰ نفر دبیر نیز برای متوسطه اول و دوم که از این تعداد ۵۵ نفر سهمیه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش استان می باشد از طریق آزمون بعدی جذب می شوند.

موحدی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵۰ نفر جذب دانشگاه فرهنگیان شده‌اند، گفت: سهمیه امسال این دانشگاه هنوز اعلام نشده است اما می‌توان گفت که از محل سه آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان، حداقل یکهزار و ۲۰۰ نفر در آموزش و پرورش استان استخدام می‌شوند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش در بین دستگاه‌های اجرایی استان بیشترین رقم استخدامی را دارد و امیدواریم معلمان دلسوز و علاقه‌مند بکارگیری شوند.

هدف دشمن، توقف در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر است

موحدی اظهار کرد: دشمن در مسئله اغتشاشات و شورش‌های خیابانی، مدارس و آموزش و پرورش را نشان گرفت؛ اما در استان بوشهر با همت مدیران، آموزگاران، حمایت نماینده ولی فقیه، استاندار، دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، سپاه پاسداران و همراهی خانواده‌ها، کمترین آسیب را دیدیم.

وی با بیان اینکه هدف مسمومیت‌های سریالی تعطیلی مدارس بود، تصریح کرد: دشمن در مسمومیت‌های سریالی نیز مدارس دخترانه را نشانه گرفت زیرا از درس خواندن دختران ما و پیشرفت بانوان نگران است و به دنبال ایجاد فاصله و توقف در تعلیم و تربیت می باشد.

صدور ۶۰ هزار حکم برای اجرای قانون رتبه‌بندی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان کرد: لایحه رتبه بندی بعد ۱۱ سال که بر روی زمین مانده بود با همت دولت مردمی ایران قوی به قانون تبدیل شد. در دولت قبل ۱۶ میلیارد تومان در برای این طرح در نظر گرفته شد اما در دولت سیزدهم بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع تصویب شد.

موحدی بیان کرد: کارگروه تخصصی برای پیگیری اعتراضات معلمان فعال شد که کارگروه آموزش ابتدایی، متوسطه، پرورشی به ترتیب اعتراضات آموزگاران، دبیران و مربیان را بررسی می نماید و در همین راستا رتبه‌های یک و دو در استان پیگیری می شوند و بالاتر از در اختیارات وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایراداتی به نحوه اجرا وارد است، گفت: برای اجرا شدن رتبه بندی در استان بوشهر ۶۰ هزار حکم صادر شده است.

از اولین کارسوق ملی فراگیر فناوری هسته‌ای تا برنامه‌های چند هزار نفره

وی از برگزاری اولین کارسوق ملی فراگیر فناوری هسته‌ای در مجتمع شهدای هسته‌ای خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۳۱۰ دانش‌آموز سراسر کشور در مرحله اول و ۶۲ دانش‌آموز برگزیده و منتخب در اختتامیه شرکت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: سال گذشته یک همایش هزار نفری تحت عنوان فرزندان حاج قاسم برای پسران، همایش ۱۲۰۰ نفری تحت عنوان دختران فاطمی، رهروان زینبی برای دانش آموزان دختر و همایش هزار نفری مبلغان طرح امین برگزار شد.

موحدی گفت: در سال گذشته بالغ بر حدود ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر به اردو راهیان نور اعزام شدند که متاسفانه به دلیل کمبود شرایط پشتیبانی، نتوانستیم تعداد بیشتری را اعزام نماییم.

وی افزود: حدود ۴ هزار دانش آموز به همراه یکصد همکار فرهنگی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که این موارد از زیبایی‌های آموزش و پرورش به شمار می رود.

موحدی با بیان اینکه بعد از گذشت مدت‌ها جشن تکلیف یک هزار دانش آموز دختر ابتدایی را برگزار نمودیم، گفت: ۱۶ هزار دانش آموز در اقصی نقاط استان در یک مراسم تحت عنوان روزه اولی‌ها شرکت کردند.

تخریب نظام تعلیم و تربیت، خیانت است

موحدی با بیان اینکه مطالبه گری حق رسانه است، گفت: ما دوست نداریم هیچ رسانه‌ای چشمانش را بر کمبودها ببندد‌، بلکه باید نقد صورت بگیرد اما متاسفانه برخی در فضای مجازی یک کانال راه اندازی کرده و از هر۱۰ خبری که منتشر می‌کنند، پنج مطلب به تخریب آموزش و پرورش استان اختصاص دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه بدون حُب و بُغض باید قلم زد، افزود: اینکه شخصی یک روز خواسته‌ای غیرقانونی داشته باشد و ما دست رد به سینه این افراد بزنیم و او کانال و یا گروهی در شبکه اجتماعی ‌بسازد و از صبح تا شب به آموزش و پرورش حمله کند، به والله، بی‌تقوایی و خیانت به نظام تعلیم و تربیت است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه می‌تواند جایگاه آموزش و پرورش را تقویت کند، اضافه کرد: هرگونه‌ حمایت از نظام تعلیم و تربیت ، بدون شک به نفع مردم و کشور است و هر کجا سایه آموزش و پرورش بلند بوده است مردم نیز از منافع این سایه بهره برده اند.

خبرنگار : حسن محدث زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار