مدیرکل آموزش و پرورش البرز در نشست با اصحاب رسانه :

تلاش والای معلمان در عرصه تعلیم و تربیت باید در جامعه بیشتر مطرح شود

کرج (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز امروز در نشست اصحاب رسانه به مناسبت; فرا رسیدن هفته معلم عنوان کرد تلاش والای معلمان در عرصه تعلیم و تربیت باید در جامعه بیشتر مطرح شود که دراین راه اصحاب رسانه در خط مقدم این فرهنگ‌سازی قرار دارند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاش والای معلمان در عرصه تعلیم و تربیت باید در جامعه بیشتر مطرح شود

علی حجرگشت مدیر کل آموزش و مرورش البرز وز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم ، ضمن قدردانی از تلاش و زحمات فعالان حوزه رسانه در پوشش و انعکاس اخبار حوزه آموزش و پرورش البرز، افزود: هفته معلم را که به یاد و نام معلم شهید استاد مرتضی مطهری نامگذاری شده به همه معلمان تبریک می گوییم و به همین مناسبت برنامه های مختلفی برای این هفته در استان پیش بینی شده است.

حجرگشت با اشاره به اینکه معلمان در جامعه رسالت مهمی برعهده دارند گفت: نگاه اجتماعی به این قشر باید در جامعه ایجاد شود و برای پاسداشت هفته معلم فضای عمومی شهر تغییر پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش اضافه کرد: از همه معلمان در مدارس البرز و حتی پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت استان تجلیل بعمل می آید.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به مطرح شدن هفته بزرگداشت معلم در شورای آموزش و پرورش البرز و حمایت استادار، شاهد اجرای برنامه های متنوعی در این هفته با همراهی فرمانداران استان خواهیم بود.

حجرگشت در ادامه به کمبود فضای آموزشی ، تراکم دانش آموزی در کلاس های درس و نهضت مدرسه سازی در البرز پرداخت و عنوان کرد: در دولت سزدهم مقرر شده ۲۰۰ مدرسه در استان ساخته شود اما با پیگیری استادار و مشارکت خیرین همانند ساخت ۷۰ مدرسه توسط ۲ خیر گرانمایه به نامهای نصر و فولادوندی پیش بینی می شود تعداد ساخت مدارس به بیش از ۲۰۰ مدرسه برسد.

وی خاطرنشان کرد: علکرد آموزش و پرورش در بخش ساخت و آماده سازی سالن های ورزشی و زمین چمن مصنوعی نیز بی نظیر است به گونه ای که در طول ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته کمتر شاهد ایت حجم کار بوده ایم.

مدیر کل از برگزاری جشن تکلیف و افطار روزه اولی دانش آموزان بویژه شرکت ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مصلی کرج با حضور نماینده ولی فقیه، پیگیری توسعه کمی هنرستان ها ی فنی و حرفه ای ، پیگیری استقرار آموزش و پرورش در شهرستان فردیس، سند مدارس، بازدی مستمر از کلاس های درس و مشخص کردن اسامی ۱۰۰ مدرسه برای رنگ آمیزی ، تعمیر و بهسازی در تابستان امسال به صورت جهادی را از دیگر اقدامات خوب آموزش و پرورش در البرز برشمرد.

حجرگشت شناسایی و بازگشت ۳ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش، ورود ۵۵۰ دانشجو معلم به مدارس در سال ذتحصیل آینده و شرکت ۸۷۰ نفر در آزمون استخدامی و جذب سهمیه ۸۰۰ نفر از طریق آموزش متوسطه از دیگر برنامه های آموزش و پرورش البرز است.

وی تعداد نیروهای دارای شرایط بازنشستگی امسال در آموزش و پرورش البرز را سه هزار و ۳۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: پیگیری موضوع مهم تامین نیروی انسانی در حوزه آموزشی، پرورشی ، مشاوره، خدمتگزار و سرایدار در مدارس استان هستیم.

حجرگشت به پخش فیلم مدرسه ای در کماشهر کرج در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با قاطعیت از حق و حقوق معلمان در مدارس به خاطر اینکه مدرسه کانون تعلیم و تربیت است، حمایت می کنیم و اجازه نمی دهیم کسی به ساحت معلم اهانت کند.

وی در پایان تاکید کرد: اولیای گرانقدر دانش آموزان شرکای آموزش و پرورش هستند که از همه این عزیزان همراهی در فعالیت های مدارس البرز را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار