مدیرآموزش و پرورش اسلامشهر خبر داد:

اختصاص ۲میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - مدیرآموزش و پرورش اسلامشهر، از اختصاص ۲میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز زمین چمن مصنوعی، ساخت سالن ورزشی چندمنظوره و فضاهای ورزشی به همت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۲میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اسلامشهر

اکبر قنبری، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ که در سالن شورای آموزش و پرورش اسلامشهر برگزار شد، در سخنانی با ارائه گزارش عملکرد اسفند سال گذشته و فروردین ۱۴۰۲ آموزش و پرورش اسلامشهر به مواردی از جمله، تشکیل میز کاررتبه‌بندی معلمان، راه‌اندازی اتاق‌های بهداشت، تهیه کوله‌پشتی امداد و نجات، طرح سنجش تحصیلی نوآموزان بدو ورود و راهپیمایی باشکوه روز قدس اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان بازدید میدانی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ازشهرستان اسلامشهر ۲ میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز زمین چمن مصنوعی، ساخت سالن ورزشی چندمنظوره و فضاهای ورزشی اختصاص یافت.

در بخش دیگری از جلسه حسین حبیبی، فرماندار شهرستان اسلامشهر درسخنانی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان بیان کرد: حجم کار در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی و همراه با تلاش معلمان زیاد است و این یک کار جهادی می‌باشد که می‌بایست خروجی خوب همراه با انگیزه را در برداشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری هفته معلم در اردیهشت سال جاری افزود: هفته معلم انگیزه‌ای برای امیدآفرینی است و معلمان می‌بایست به بیان اقدامات و دستاوردهای آموزشی و پرورشی با توجه به تلاش‌های فراوان آنها بپردازند و افزود، فرزندان ما در آموزش و پرورش امانتی در دست معلمان هستند و می‌بایست راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش حرکت کنیم و این نیاز به همراهی همگان دارد .

سپس داوو درضایی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اسلامشهر نیز در سخنانی بیان کرد: ۸۶ کودکستان شامل مهد کودک و پیش‌دبستانی در زیر مجموعه معاونت ابتدایی آموزش و پرورش اسلامشهرمشغول فعالیت هستند و ۳۳۱۵ نوآموز در آنها مشغول تحصیل هستند و البته مراکزی به صورت غیردولتی با مجوز بهزیستی و سایر ارگان‌ها در حال کار بوده و اکنون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش جهت ساماندهی مراکز مهدکودک و پیش‌دبستانی راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: هفت پایگاه سنجش دانش‌آموزان بدو ورود را در حال فعالیت داریم که در سال گذشته ۱۱ هزار نفر دانش‌آموز کلاس اولی ساماندهی شدند و امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۲ هزار نفر دانش‌آموز جدید بدو ورود را داشته باشیم که برخلاف سال‌های گذشته امور مربوط سنجش دانش‌آموزان از اسفند1401 شروع شده است.

سیدمهدی موسوی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اسلامشهر نیز در سخنانی با اشاره به طرح توسعه رشته‌های متوازن در هنرستان‌ها فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش تصریح کرد: رشته‌های مهارتی و فنی‌حرفه‌ای در اسلامشهر از رشد خوبی برخوردار است و در ردیف سه منطقه برتر استانی قرار داریم و در زمینه توسعه رشته‌های شاخه نظری هم ما کاهش رشته انسانی و توسعه رشته ریاضی را داشتیم که در این زمینه مطابق با سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است و پیشنهاد می‌کنیم نشست مدیران هنرستان‌های آموزش و پرورش اسلامشهر با صاحبان مجتمع‌های صنعتی برگزار شود تولید با آموزش همگام سازی شود.

در بخش دیگری از این جلسه، صائم بحرکاظمی، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر ضمن اشاره به برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته مقام معلم که از اسفند 1401 با هدف اعتلای فرهنگ تکریم و قدردانی از معلمان کوشا و ایجاد خودباوری معلمان در حال اجرا است، تأکید کرد: طرح خود اظهاری انتخاب معلم نمونه با ارسال مدارک هزار نفر اجرا شد و ستاد مقام معلم منطقه ۱۰۰ نفر را به مرحله منطقه‌ای وارد کرد و با تکمیل مدارک به صورت الکترونیکی ارزیابان ما 9 نفر را به سامانه استانی و مرحله کشوری معرفی کردند.

وی در ارتباط مواردحوزه عمران ،تخریب و بازسازی واحدهای آموزشی بیان کرد: مقاوم ‌سازی دو مدرسه و تخریب و بازسازی ۴ مدرسه در دستور کار قرار گرفته است و احداث یک مدرسه متوسطه دختران در زمینی به مساحت 2500متر مربع در اسلامشهر نیز اجرا خواهد شد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار