مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

تاثیرگذاری 40 درصدی امتحانات نهایی در کنکور، اجرا و نظارت عالی می‌طلبد

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تاکید کرد تاثیرگذاری ۴۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور حساسیت کار را بیشتر می‌کند، بنابراین نظارت عالی می‌طلبد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تاثیرگذاری 40 درصدی امتحانات نهایی در کنکور، اجرا و نظارت عالی می‌طلبد

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دلیل تشکیل ستاد آزمون، اهمیت آزمون به دلیل تاثیرگذاری بالا و حفظ امنیت و سلامت آزمون است.

وی گفت: تاثیرگذاری ۴۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور حساسیت کار را بیشتر می کند،این نظارت عالی را می‌طلبد.

وی بر اهمیت رسیدگی به مناطق و مدارس حاشیه شهر تاکید و بیان کرد: امکانات حوزه امتحانی قبل از آزمون بررسی شوند. ایجاد و حفظ آرامش در دانش آموزان مهم است و باعث احساس همگرایی و همدلی در دانش آموز و اولیا می‌شود.

در ادامه، حسین فاطمی نژاد، رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: برگزاری دو بار کنکور در سال، تاثیر ۴۰ درصدی و در آینده نزدیک تاثیر ۶۰ درصدی در کنکور اهمیت برگزاری صحیح آزمون‌ها را دوچندان می‌کند که برای اجرای بی‌نقص آن کارگروه‌های مختلفی در ادارات تشکیل می‌شود.

وی با بیان این نکته که ایجاد سابقه تحصیلی امسال برای اولین بار اتفاق افتاده، افزود: تاثیر سوابق در کنکور امسال، فقط با امتحانات خردادماه اتفاق می‌افتد و اگر دانش آموزی در امتحانات شهریورماه شرکت کند، این سابقه تحصیلی برای آزمون سراسری ۱۴۰۳ محسوب می‌شود؛ بنابراین دانش آموزان کسب نمره در امتحان را به شهریور موکول نکنند.

فاطمی نژاد تاکید کرد: تصحیح اوراق به صورت رندوم به شهرستان‌ها سپرده می‌شود؛ بنابراین ممکن است برگه‌های امتحانی حتی در استان‌های دیگر تصحیح شوند.

رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش خراسان رضوی در پایان یادآور شد: به دلیل کمبود وقت برای تصحیح و ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش، حضور حداکثری دبیران برای تصحیح اوراق، مورد تاکید است.

عباسعلی سلطانی، رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: امتحانات نهایی را مرحله اول آزمون سراسری خواند و بر ارتقای سطح آگاهی و آموزش عوامل امتحانات و تهیه بانک اطلاعاتی افراد مجرب و متعهد تاکید کرد.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار