معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

تمرکز بر کارهای میدانی در فعالیت‌های تابستانی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که تمرکز بر کارهای میدانی و تحرک دانش‌آموزان در فعالیت‌های تابستانی مهم است.

کد مطلب: ۱۳۶۴۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز بر کارهای میدانی در فعالیت‌های تابستانی

اصغر باقرزاده در جلسه کمیسیون فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان ضمن آرزوی قبولی طاعات به حدیثی از امام صادق(ص) اشاره کرد که ایشان می‌فرمایند: «هر کس در ماه مبارک رمضان مورد رحمت و مغفرت خداوند واقع نشود و بخشیده نشود تا رمضان آینده آمرزیده نمی‌شود مگر اینکه در سرزمین عرفه حاضر شود.»

باقرزاده در این باره اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءلله جز افرادی باشیم که در این ماه مبارک، مورد رحمت خداوند قرار گرفته است.

وی در ادامه به سیاست‌های این معاونت در راستای فعالیت‌های تابستانی اشاره و اظهار کرد: در برنامه‌ها و سیاست‌های خود تاکید داریم که دستور و ابلاغ وجود نداشته باشد تا خلاقیت به وجود آید. در فعالیت‌های تابستانی، اختیار افراد مورد توجه است ما فقط سیاستگذاری می‌کنیم. دومین سیاست معاونت، استفاده از ظرفیت‌های نهادهای بیرونی است همانطور که سند انتظار دولت تاکید دارد ۳۰ درصد فعالیت‌ها بیرون مدرسه اتفاق بیفتد، باید در این راستا گام برداریم. در این راستا علاوه بر تشکل‌های دانش‌آموزی باید گروه‌های جهادی و انقلابی را شناسایی و از ظرفیت آنان نیز استفاده کنیم.

باقرزاده بر رصد اقدامات فرهنگی در مدرسه تاکید و اضافه کرد: سامانه نورینو به عنوان جامع‌ترین سامانه فعالیت‌های معاونت، راه‌اندازی شده که اطلاعات ۱۶ میلیون دانش‌آموز در این سامانه، ثبت و فعالیت‌های این تعداد دانش‌آموز مشخص است در واقع هر کنش دانش‌آموز در مدرسه در این سامانه ثبت می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن توضیح فعالیت این سامانه گفت: ۷۵ هزار مدرسه در سامانه نورینو فعال هستند که به طور مثال امسال ۲۵۰۰ دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کرده‌اند. فعالیت این سامانه بسیار موثر است زیرا رصد فعالیت‌ها برای برنامه‌ریزی بعدی خواهد بود.

وی بیان کرد: تمرکز بر کارهای میدانی و تحرک دانش‌آموزان نیز در فعالیت‌های تابستانی مهم است و همچنین در فعالیت‌های تابستانی نباید از ظرفیت خانواده‌ها غافل شد. استفاده از ظرفیت‌های معلمان و مربیان همچنین وارد کردن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در فعالیت‌ها نیز اهمیت بالایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار