تهیه‌کننده «بابا سیبیلو» در گفت و گو با پانا:

همه در برابر سینمای کودک مسئولیم

تهران (پانا) - احمد احمدی تهیه‌کننده فیلم «بابا سیبیلو» که از عید فطر در سینماها اکران می‌شود، معتقد است حیات سینمای کودک و نوجوان به جشنواره وابسته نیست به شرط آن‌که مورد حمایت تبلیغاتی سازمان‌ها و ارگان‌هایی نظیر شهرداری و صداوسیما قرار گیرد و از قصه‌هایی خوب با معدود بازیگران چهره بهره ببرد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
همه در برابر سینمای کودک  مسئولیم

احمد احمدی تهیه کننده فیلم سینمایی «بابا سیبیلو» که در بسته اکران عید فطر قرار دارد، در گفت‌وگو با پانا بیان کرد:«خوشبختانه شرایط اکران این فیلم که مختص کودک و خانواده است، در عید سعید فطر فراهم شده است و پیش‌بینی می‌کنم از آن استقبال هم شود. این اتفاق جای قدردانی از شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی برای تلاش جهت رونق بخشیدن به سینما دارد. به طور کلی این عزیزان بعد از کرونا همه تلاششان را برای این که سینما به شرایط و رونق گذشته خود برگردد، انجام می‌دهند. چراکه سینمای ما همچنان کرونا زده و درگیر تبعات این بحران است. »

وی افزود: «البته همچنان رونق دوباره سینما نیازمند حمایت سایر سازمان‌ها و ارگان‌هاست. برای مثال شهرداری و تلویزیون باید بیشتر کمک کنند و باید مثل گذشته ارتباط متقابلی بین این مجموعه‌ها صورت بگیرد تا در نتیجه‌اش شاهد استقبال بیشتر تماشاگران از فیلم‌های روی پرده باشیم. در واقع مشکل عمده ما در سینما، عدم تبلیغات و اطلاع رسانی برای عموم مردم است. اینکه چه فیلمی در حال اکران است و چه برنامه‌ای برای آینده اکران وجود دارد، اطلاعاتی است که باید پیوسته به اطلاع مردم در سطحی گسترده برسد. به ویژه اینکه سینمای ایران فضای سالمی دارد و بهترین بستر برای ایجاد سرگرمی و تفریح مردم را فراهم می‌کند.»

احمدی با اشاره به رابطه جشنواره فیلم کودک و نوجوان با حیات این گونه سینمایی عنوان کرد: «به نظرم ادامه حیات فیلم‌های کودک و نوجوان در گروی جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیست، اگر ما بتوانیم بستر درست عرضه آثار کودک و نوجوان را به واسطه تبلیغات گسترده فراهم کنیم این سینما قطعا وابسته به جشنواره نخواهد بود و از سویی اکران موفق فیلم‌های کودک و نوجوان را شاهد خواهیم بود.»

وی افزود: «راهکار پیشنهادی من برای رونق این آثار بهره مندی از یک یا دو بازیگر مطرح و برخورداری از قصه‌های خوب و حمایت تبلیغاتی سازمان و ارگان‌ها از فیلم‌های کودک و نوجوان است.»

احمدی درباره مولفه‌های جشنواره فیلم کودک و‌نوجوان گفت: «این جشنواره، رویدادی کهنه کار و باسابقه و پر از تجربیات رنگارنگ بوده و حیف است که از تجربیات گذشته خود بهره نگیرد. به نظرم این جشنواره باید سبد آثاری متنوع را دربرگیرد که البته مستلزم تولیدات متنوع است و نباید صرفا نگاه پر کردن آن را با آثاری داشت که شایدبعدها در دفاتر بایکوت شده و بلا استفاده بمانند. بنابراین می‌توان در سیاست گذاری‌های این رویداد تجدیدنظر کرده و آن‌ها را به روز کرد.»

وی درباره دغدغه ساخت و ویژگی‌های فیلم «بابا سیبیلو» نیز توضیح داد: «این فیلم قصه‌ای فانتزی دارد و هم کودک و هم خانواده را درگیر خود می‌کند. تلاش من به عنوان تهیه‌کننده این بود فیلمی بسازیم که صرفا با یک گروه سنی ارتباط برقرار نکند بلکه اعضای خانواده در کنار هم از تماشایش لذت ببرند. به اعتقاد من سینما یک وسیله سرگرمی برای ارتباط با تمامی سنین است و نباید محدود به یک گروه سنی شود و چه بهتر اگر فیلمی برای کودکان می‌سازیم، بزرگسالان همراهشان نیز از آن بهره ببرند. می‌توان در بستری سالم و آموزشی فیلمی در خور سلایق خانواده‌ها تولید کرد.»

وی ادامه داد: «این فیلم هدف ایجاد امید و نشاط و سرگرم کردن مخاطبانش را دنبال می‌کند. علاقه‌مند هستم این هدف را به عنوان تهیه‌کننده در بقیه فیلم‌هایم نیز دنبال کنم. زیرا اعتقاد داریم همه باید کمک کنیم سینمای ما به روزهای درخشش و پرشور سالن‌هایش به لحاظ استقبال تماشاگران برگردد و هرکس در هر سمتی چه شخصی چه دولتی در قبال سینما مسئولیت دارد.»

احمدی در پایان گفت: «من از نوجوانی وارد سینما شدم و حدود ۳۰ سال از اولین روزی که به عنوان فیلمبردار پشت صحنه در «روز واقعه» وارد سینما شدم، می‌گذرد. در این دوران روزهای شیرین و تلخ زیادی را تجربه کردم. غمگین ترین روزهایم زمانی بود که فیلم «پیشی میشی» برای کودکان و خانواده‌ها اکران شد و متاسفانه با شرایط بحرانی آن اپیدمی، محدودیت‌هایی ایجاد شد و سالن‌ها خالی از تماشاگر بودند. خوشحالم که این دوره را گذراندیم و دلسوزانه می‌گویم که همه موظف هستیم کمک کنیم سینما رونق دوباره بگیرد تا فعالیت‌های سالم فرهنگی و هنری برای جوانان و خانواده‌ها روز به روز محکم‌تر به راه خود ادامه بدهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار